עלייה של פי 3 במקרי עגבת

(0)
לדרג

בשל קיום יחסי מין לא מוגנים עם פרטנרים מזדמנים חלה עלייה במיקרי עגבת בישראל. מומלץ להשתמש בקונדום כדי להימנע מהדבקה במחלות מין

מאת: מערכת zap doctors

בשנים האחרונות נצפית עליה של פי 3 בתחלואה בעגבת (סיפיליס) בתחומי מחוז תל אביב: מ- 38 מקרים בשנת 2012 ל- 112 מקרים בשנת 2014. המחלה מועברת בדרך של קיום יחסי מין לא מוגנים או מאם לתינוקה במהלך ההיריון.

המחלה מסתמנת בראשיתה ככיב באיברי המין ובהמשך, ללא טיפול מתאים, עלולה לגרום לפגיעה במערכות שונות בגוף ובמיוחד מערכת כלי הדם והלב ומערכת העצבים. תתכן הדבקה ראשונית ללא סימני מחלה, שתוביל להתפתחות סיבוכיה המאוחרים. למחלה שנגרמת על ידי חיידק (טרפונמה פלידום) יש טיפול אנטיביוטי מתאים, אולם הטיפול הטוב ביותר הוא המניעה, היינו קיום יחסי מין מוגנים באמצעות קונדום.

עגבת, HIV/AIDS וזיהומים אחרים במין (זיבה, קלמידיה ונגיף הפפילומה האנושי), אינם מבחינים בין אדם לאדם ומופיעים בשכיחות גבוהה אצל גברים ונשים שמקיימים יחסי מין מרובים עם פרטנרים משתנים, תוך הימנעות משימוש עקבי ונכון בקונדום. בנוסף, זיהומים אלו נפוצים בקרב מי שנוטים לקיים יחסי מין תחת השפעת סמים ואלכוהול, זאת עקב פגיעה ביכולת השיפוט וביכולת האדם להגן על עצמו.

על מנת למנוע תחלואה במחלות המין השונות יש להקפיד על שימוש בקונדום בעת קיום יחסי מין ובכלל זה מין אורלי, עם בני זוג מזדמנים. מומלץ להיבדק באופן תקופתי במרפאה למחלות מין או אצל רופא מטפל ובמידה שמאובחנת הדבקה להודיע לבן הזוג על מנת שייבדק אף הוא ויטופל במידת הצורך.

לשכת הבריאות המחוזית מפעילה את מרפאת לוינסקי - מרפאה יעודית לאבחון ומניעת מחלות מין בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. ניתן לפנות למרפאה בצורה אנונימית. מרפאה דומה מופעלת גם במחוז חיפה של משרד הבריאות.

בואו לדבר על זה בפורום אבחון וטיפול במחלות מין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום