מתיחת בטן לאחר הרזיה - למי מתאים?

(0)
לדרג

מתיחת בטן לאחר הרזיה היא הליך כירורגי שמתאים לכל מי ששואף למראה בטן שטוחה וחטובה. למי זה מתאים? כיצד הניתוח מתבצע? מה חשוב לדעת לפני שמתחילים?

מאת: ~~ ד"ר טלי פרידמן~~

בעולם שבו אנו חיים, עולם ששם דגש רב על המראה החיצוני, מראה הבטן שלנו הפך להיות חשוב ואף קריטי לגברים ולנשים כאחד. בטן רחבה, מידלדלת - ובה עודפי עור - משפיעה על הדימוי העצמי שלנו ומונעת מאיתנו תחושה גופנית נעימה ונינוחה.

מתיחת בטן היא הליך כירורגי אשר מתאים לכל מי שירד במשקל ונותר עם עודפי עור אשר יוצרים מראה לא אסתטי באזור הבטן. הסיבות להרזיה יכולות להיות מגוונות: בעקבות הריונות ולידות, בעקבות פעילות גופנית ודיאטות, עקב מחלות, נטילת תרופות או לאחר ירידה דרסטית במשקל, לאחר ניתוחים בריאטרים שונים. כך או כך, אין כל סיבה לחיות עם עודפי עור גדולים או קטנים באזור הבטן - וניתן להתגבר עליהם בעזרת ניתוח מתיחת בטן.

למי מתאימה מתיחת בטן?

מתיחת בטן מתאימה לכל אדם שירד במשקלו ושמתעורר בו צורך נפשי לשינוי מראה הבטן שלו. מכאן שהניתוח מטפל בכל מיני דרגות של עודפי עור: ממצבים שבהם ישנם מעט עודפים, ועד למצבים קיצוניים שהותירו אחריהם עור עודף רב, בכל היקף הגוף. הניתוח, שמטרתו לחטב את דופן הבטן ולהצעיר אותה, מתאים גם למי שזקוקה להידוק של שרירי הבטן (מצב הקרוי דיאסטזיס ושכיח לאחר לידות וניתוחים קיסריים). בניתוח זה מעצבים את מראה השרירים, הטבור והשומן, במקביל למתיחת העור.

כיצד נדע שאנחנו מועמדים פוטנציאלים לניתוח מתיחת בטן? בדיקה ראשונה היא "מבחן הצביטה". אם נצבוט את הבטן - ונרגיש שאנחנו אוחזים בידינו עור עודף שאינו שומן (אם מדובר על שומנים, אז קשה יותר לתפוס אותם), סימן שאנחנו יכולים להסיר את העודפים האלה באמצעות מתיחת הבטן.

כיצד מתרחשת מתיחת הבטן מבחינה טכנית?

הניתוח מבוצע בהרדמה כללית: מבצעים חתך בשיפולי הבטן וחתך סביב הטבור - ואז מורם עור הבטן ומבוצעת עבודה על שרירי הבטן. בשלב זה מתוקנים בקעים - במידה ואלה מזוהים. לאחר מכן מותחים את עור הבטן מהחזה ומטה, ומסירים אותו לאחר מדידה של העור העודף.

במהלך הפעולה שואבים שומן עודף באזורים הנותרים, כמו מדופן הבטן ומצדי האגן. לאחר הסרת העור העודף, מתבצעת מדידה למציאת מיקום הטבור - והאחרון מוכנס למקומו הטבעי ומעוצב בצורה צעירה ואטרקטיבית.

למי לא מומלץ לגשת להליך?

לאנשים הסובלים מעודף משקל, שעדיין נמצאים בתהליך של ירידה. להם נמליץ לבצע ניתוחים אסתטיים לאחר שישלימו את הירידה במשקלם. כמו כן, לאנשים שמעשנים עישון פעיל, לא מומלץ לגשת לניתוח. לאלה נמליץ להפסיק לעשן טרם הניתוח, כדי לאפשר החלמה טובה יותר של פצעי הניתוח. כמו כן, נשים המתכננות הריון בקרוב: מומלץ להשלים את ההריונות ולתקן את הבטן בסיום הלידות.

מה כוללת ההחלמה מהניתוח?

לאחר הניתוח, המטופלים ניידים. מאוד חשוב להקפיד על הניידות ועל התנועה, החשובות להחלמה בטוחה ומהירה. המודעות למניעת כאב גבוהה מאוד כיום בעולם הרפואה האסתטית - ואנו מקפידים לבצע טיפולים שונים החל ממהלך הניתוח וגם לאחריו, שמפחיתים משמעותית את הכאבים - ומאפשרים ניידות מוקדמת. חודש לאחר הניתוח יש צורך ללבוש חגורת בטן הדוקה, שמפחיתה בצקות ומסייעת בהצמדת העור לשרירים.

~~כיצד ניתן לשמר את התוצאה? האם יש לחזור על המתיחה יותר מפעם אחת?~

לרוב אין צורך לחזור על הניתוח, ובאמצעות שמירה על משקל גוף יציב וחיזוק עתידי של שרירי הבטן, ניתן ליהנות מתוצאות הניתוח למשך שנים רבות.

ד"ר טלי פרידמן היא מומחית בכירורגיה פלסטית ועוסקת ברפואה אסתטית.

בואו לדבר על זה בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום