מעיין הנעורים: מתיחת פנים משודרגת - כיצד מתבצעת?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

רוצים להשיב את הנעורים? ניתוח מתיחת פנים המשלב הזרקות שומן עצמי וקילוף עור עשוי להעניק לפנים נפח ועגלגלות צעירה. איך מתבצע התהליך?

רופא מנתח פלסטי
03-6914150

מתיחת פנים "רגילה" מחזירה את הרקמות למקומן המקורי, תוך הרמת שריר SMAS והידוקו. לעומת זאת, בניתוח המתקדם והחדיש יותר, יש תוספת "קטנה" אך משמעותית: מוסיפים נפח אשר אובד עם השנים באזורים הנדרשים, כגון באזור הגבות, הרקות, מתחת לעיניים ובצידי הפה והלחיים על ידי הזרקת שומן שנלקח מהמטופלת תוך כדי הניתוח.

מתיחת פנים (אילוסטרציה)
מתיחת פנים (אילוסטרציה)

מדוע יש צורך במילוי נפח באזורים אלה אצל האישה?

ההבדל בין נערה בת 18 לבין אישה בת 50 הוא איבוד שומן ורקמות עצם הפנים. רוב הנשים סובלות, עם השנים, מנסיגת חניכיים וספיגה של עצם הפנים. מדובר בתהליך נורמלי אשר נובע ממחסור באסטרוגנים. מטרת הניתוח היא להרים את הרקמות שצנחו ובמיוחד להחזיר לפנים את ניפחם הטבעי.

איך מתנהל התהליך?

בשלב הראשון, עורכים את מתיחת הפנים, ולאחר מכן שואבים 100 - 50 סמ"ק שומן מאזור הירכיים או הבטן ומזריקים, בטכניקה מיוחדת, לאזור הפנים - וכך מעניקים נפח ומבטלים את "השטחת" הפנים. הנפח המוענק הוא החלק המשמעותי ביותר - והוא משווה מראה צעיר ורענן של הפנים. הכל מבוצע תוך כדי הניתוח. ניתן להשלים את הפעולה ע"י פילינג כימי קל (גם הוא מתבצע במהלך הניתוח), אשר מעניק לעור הפנים זוהר ויופי.

היתרון של הזרקת שומן עצמי על פני הזרקת חומרי המילוי נעוץ במחיר - אין צורך לשלם בנוסף על חומרי המילוי שכן אנו שואבים שומן עצמי מן המטופלים וברוב המקרים שומן עצמי מחזיק לשנים רבות. פעולה זו פשוטה יחסית ונעשית תחת הרדמה, היא אינה כרוכה בכאבים וניתן לשאוב ולהזריק כמות המספיקה למילוי כל אותם אזורים שצריך.

כאשר מזריקים חומרי מילוי במרפאה משתמשים בחומרי מילוי המכילים חומצה היאלורונית למשל, אבל כאשר המטופלת מורדמת עדיף להשתמש בשומן עצמי שהוא זמין יותר וזול.

מהי מטרת הפילינג?

המטרה היא לקלף ולהסיר את שכבת העור העדינה והחיצונית ביותר. זהו טיפול משלים למראה עור זוהר - ואין מדובר בפילינג עמוק או בפילינג מסלק קמטים.

הכוונה היא לפילינג כימי המשולב עם פילינג בלייזר. עוצמת הקילוף היא בדרגה גדולה יותר מאשר בפילינג שנעשה אצל קוסמטיקאית והוא גם לא כרוך בכאב מכיוון שהמטופלת מורדמת. הפילינג מתבצע תוך כדי התהליך הניתוחי.

האם יש עונה מומלצת לביצוע הניתוח?

הדעה הרווחת היא שיש לבצע את הניתוח בחורף בלבד אולם אין הדבר כך. אפשר להיחשף לשמש, וניתן להמשיך בחיי היום יום. אולם אסור להשתזף אחרי הליך הקילוף, על המטופלת למרוח קרם הגנה מידי יום ולהצטייד בכובע. לדוגמה בלוס אנג'לס, עיר השמש הניצחית ועיר הניתוחים הפלסטיים, ניתוחי מתיחת פנים מתבצעים כל השנה.

האם הניתוח נעשה גם באזור המצח והצוואר?

אזור הצוואר הוא בהחלט חלק בלתי נפרד מהניתוח אצל נשים בוגרות. רק במקרים מיוחדים, כאשר אין צניחה של רקמות הפנים אל מתחת לקו הלסת ורק הצוואר מקומט, אזי הניתוח מתבצע בצוואר בלבד. אך כאשר מדובר בניתוח בפנים, הצוואר הוא תמיד חלק בלתי נפרד בניתוח. באשר למצח, הדרישה להרמת מצח בניתוח קטנה מאז המצאת הבוטוקס שמעניק למצח מראה משוחרר מקמטים.

מה קורה לאחר הניתוח?

המטופל מאושפז, בדרך כלל, ללילה אחד בלבד. הניתוח הוא ניתוח ללא כאבים אך עם נפיחות, בצקות ושטפי דם, שחולפים בתהליך ההחלמה. מותר להתקלח ולחפוף את הראש, כבר למחרת ואין תחבושות. תוצאות הניתוח נשמרות בממוצע כעשר שנים, תלוי באחזקה והטיפול בעור הפנים ע"י הפציינטית.

בשורה התחתונה: מתיחת פנים משולבת בהזרקת שומן - זו הדרך להענקת נפח לפנים ויצירת מראה טבעי. מדובר במילה האחרונה בעולם מתיחת הפנים אשר יוצרת מראה צעיר, יפה, רענן והכי חשוב: טבעי.

ד"ר אלכס לבנברג הוא מומחה לכירורגיה פלסטית.

סייעה בהכנת הכתבה: רון שגב פינקלמן, כתבת zap doctors.

בואו לדבר על זה בפורום מתיחת פנים והצערת עור הפנים.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום