אחרי אבחון סרטן: עלייה באובדנות

(0)
לדרג

אחרי אבחון סרטן הערמונית עולה הסיכון להתאבדויות או למוות בתאונה; לגברים נשואים או כאלה שיש להם ביטוח בריאות - סיכון נמוך יותר

מאת: מערכת zap doctors

הסיכון להתאבדות או למוות בתאונה גבוה יותר בשנה הראשונה לאחר אבחון של ממאירות של הערמונית, בהשוואה למחלות ממאירות אחרות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו בכנס שנתי מטעם האיגוד האירופי לאורולוגיה. החוקרים מדווחים כי הסיכון לאובדנות אינו גבוה יותר בכללותו, אך חלה עלייה בסיכון לאובדנות במהלך השנה הראשונה לאחר האבחון, בעיקר בגברים שאינם מטופלים.

ממצאי המחקר מבוססים על ניתוח נתוני מאגר SEER (Surveillance, Epidemiology and End Results) והחוקרים זיהו קרוב ל-525 אלף גברים שאובחנו עם סרטן הערמונית וקרוב ל-957 אלף גברים שאובחנו עם ממאירויות סולידיות אחרות.

מהנתונים עולה כי הסיכון לאובדנות היה גבוה יותר פי ארבעה בגברים עם סרטן ערמונית, בהשוואה לגברים עם ממאירויות אחרות במהלך שלושת החודשים הראשונים לאחר האבחון וגבוה פי 2.7, במהלך 4-12 החודשים לאחר האבחנה. הדפוס היה דומה עם מוות עקב תאונה, עם סיכון מוגבר בגברים עם סרטן ערמונית במהלך שלושת החודשים הראשונים לאחר האבחון (עלייה של יותר מפי ארבעה), ולאחר 4-12 חודשים מהאבחון (עלייה של כמעט פי שלושה).

הסיכון לאובדנות היה גבוה יותר בגברים לא מבוטחים בהשוואה לגברים מבוטחים (עלייה של פי 4), בגברים לא מטופלים בהשוואה למטופלים, בין אם הומלץ טיפול ובין אם לאו (עלייה של פי 1.5) ובגברים לא נשואים בהשוואה לנשואים (עלייה של פי שניים).

בדומה, הסיכון למוות עקב תאונה היה גבוה יותר בגברים לא מבוטחים בהשוואה לגברים מבוטחים, בגברים לא מטופלים בהשוואה למטופלים (עלייה של פי 1.5) ובגברים לא נשואים בהשוואה לגברים נשואים (עלייה של פי 1.5).
המסר הוא כי יש לעקוב אחר החולים, בעיקר גברים לבנים שאינם נשואים, ללא ביטוח, ובעיקר במהלך השנה הראשונה לאחר האבחון מאחר והמעקב וההערכה עשויים להשפיע על הסיכון לאובדנות.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום