2 מיליון שקל פיצוי על ניסוי קליני

(0)
לדרג

56 בני אדם שנותחו בבי"ח זיו בצפת, השתתפו בניסוי שבמהלכו נלקחו מהם דגימות כבד, יקבלו 40 אלף שקל כל אחד; בי"ח: "המטופלים חתמו על הסכמה"

מאת: מערכת zap doctors

בית החולים זיו בצפת שילם פיצוי של יותר מ-2 מיליון שקלים למטופלים שבוצע בהם ניסוי קליני, שבו לכאורה נלקחה דגימת כבד ללא הבנתם של המנותחים. מדובר בסכום של כ-40 אלף שקל לכל תובע.

בהסכם פשרה שהושג לאחרונה בתהליך גישור קיבלו 56 משתתפים בניסוי 2.2 מיליון שקלים, זאת מכיוון שעל פי כתב התביעה לא יידעו אותם על נטילת הדגימה. מדובר במטופלים שאושפזו ב-2011 בבית החולים לצרכי ניתוח, וביום הניתוח התבקשו להיות שותפים לניסוי קליני.

מהתביעה שהגיש עורך הדין טל לביא בשם המטופלים, עולה כי טופס ההסכמה להשתפות בניסוי קליני בבני אדם, הוצג למטופלים לראשונה ממש רגעים לפני כניסה לחדר הניתוח. מעבר לכך נטען כי בית החולים לא שלח להם כל מידע נוסף על הניסוי.

מבית חולים זיו נמסר בתגובה כי "אנשים המשתתפים במחקרים רפואיים מסייעים רבות להתפתחות עתיד הרפואה, ללימוד ולשיפור הטיפול הרפואי, לפיתוח תרופות ולהצלת חיים. תוצאות המחקרים הללו משמשות את כלל מוסדות הבריאות בארץ ובעולם ותורמות תרומה משמעותית לריפוי מחלות והקלת סבלם של אנשים.

"במחקר המדובר נלקחה דגימה לאחר שקיבלו הסבר וחתמו על טופס הסכמה לכך. לא נלקחה דגימה ממטופלים אשר לא הסכימו להשתתף בניסוי. לאחר ביצוע הניסוי נוצרו נסיבות אשר הביאו לפנים משורת הדין לאשר הסכם פשרה בתביעה במסגרת תהליך גישור".

בואו לדבר על זה בפורום ניסויים קליניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום