תרומות: ושיהיה לבריאות!

(0)
לדרג

דו"ח תרומות של משרד הבריאות: טבע תרמה ב-2014 כמעט 8 מיליוני שקלים למוסדות הרפואיים; קרן המחקרים של ברזילי קיבלה מתורמיה 22 מיליון שקלים

מאת: מערכת zap doctors

אין זה סוד שמערכת הבריאות נמצאת בגירעונות, דבר שבין היתר מאפשר לחברות הפרטיות למלא את החלל שנוצר. בשנה החולפת חל גידול של 20% בתרומות שקיבלו גופים רפואיים ציבוריים בישראל, לעומת השנה הקודמת. כך לפי דו"ח שמפרסם היום (ד') משרד הבריאות.

מהנתונים עולה כי בשנה החולפת קיבלו מרכזים רפואיים כ-48 מיליון שקלי תרומות, בעוד שב-2013 רק 40 מיליונים. מכיוון שלא כל התורמים מחויבים בדיווח, בפועל התקבלו בשנה החולפת אפילו יותר תרומות - 69 מיליוני שקלים.

שיאני מקבלי התרומות לשנת 2014 הם קרן המחקרים הרפואיים של בית חולים ברזילי עם כמעט 22 מיליוני שקלים (21.85), קרן המחקרים שיבא תל השומר שקיבלה יותר מ-8 מיליוני שקלים, ובית חולים הדסה עם 4.8 שקלים כספי תרומות.

התורמות הגדולות בשנה החולפת הן חברת טבע שתרמה כמעט 8 מיליון שקלים בשנה החולפת, חברת התרופות נוברטיס פארמה עם יותר מ-5 מיליון שקלים, ואחריהן אבווי ביופארמה (4.7 מיליון שקלים), ג'יי סי הלת'קר (4.5 מיליון שקלים), מדטרוניק (3.9 מיליון שקלים) וסאנופי אוונטיס שתרמה 2.3 מיליון שקלים.

מעורבות חברות מסחריות, מלכ"רים ואגודות לקידום מודעות למחלות שונות בשוק הבריאות מתבטאת באירועי התרמה ישירים למען מוסדות ספציפיים, השתתפות במימון שיפוץ ובנייה של מוסדות, וכן ברכישת ציוד רפואי, רהיטים או אמצעי מחשוב. צורות נוספות של סיוע הן פרסום, מימון נסיעות לכנסים או השתלמויות, תמיכה בפעילות, רכישת ספרות מקצועית ודרכים נוספות.

בואו לדבר על זה בפורום מכשור רפואי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום