16 מיליון ש"ח לצעיר ששותק

(0)
לדרג

תייר בן 22 מגרמניה שנפצע קשה בתאונת דרכים בישראל פוצה בסכום חסר תקדים; הצעיר סובל משיתוק חלקי בכל גופו, והנכות מונעת ממנו לסיים את לימודיו

מאת: מערכת zap doctors

תייר מגרמניה, שנפגע קשות בתאונת דרכים בישראל ושותק חלקית, פוצה בסכום חסר תקדים של 16 מיליון שקלים על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה.

הצעיר, אז בן 22, סטודנט בשנה השנייה ללימודיו לתואר מומחה לניהול ומסחר מקצועות הספורט, הגיע לישראל ב-2007 לחופשת צלילה באילת. כאן היה מעורב בתאונת דרכים, בעת שנסע עם חברים ישראלים שאותם הכיר עוד בגרמניה. התאונה אירעה באזור ירושלים, כשכלי הרכב שבו נסע התנגש בכלי רכב אחר.

ממקום התאונה התובע הובהל הצעיר באמצעות אמבולנס לבית חולים הדסה עין כרם, שם נותח לייצוב חוליות הצוואר, ולאחר מכן הוטס באמצעות הטסה רפואית להמשך טיפול במקום מושבו בברלין.

על פי עדותו של התובע, הוא למד במסגרת של מסלול המשלב לימודים והכשרה מקצועית עם התמחות בתחום הספורט והכושר הגופני. המסלול הוא בן 3 שנים, והעומד בהצלחה במסלול זה, לרבות במבחן עיוני ומעשי, זכאי לתואר. התאונה התרחשה לקראת תום השנה השנייה ללימודיו של הצעיר, שהסביר בעדותו כי בסופו של דבר הוא חזר אל ספסל הלימודים והשלים את המוטל עליו, אך נותר מוגבל בעבודה ואינו מסוגל למלא את כל הנדרש ממנו. במהלך המשפט הגיעו לישראל למתן עדות הבעלים של בית הספר לאמנות הלחימה שבו התמחה התובע, וכן חבריו לעבודה, הוריו, ומומחים שונים בתחומי הדיור וניידות.

בית המשפט קיבל את חוות הדעת הרפואית לגבי העובדה שהצעיר נותר נכה 100% וקבע בפסק דינו כי קיים סיכון לקיצור תוחלת חייו של הצעיר. בעקבות התביעה, שהוגשה על ידי עורכי הדין פנחס זלצר וגליה ליפשיץ זלצר, נפסק פיצוי של כ-16 מיליון שקלים. כשסכום זה כולל 3.5 מיליון שקלים למבטח הרפואי של הצעיר בגרמניה, אשר הצטרף כצד לתביעה, בגין שירותים רפואיים שהתובע יקבל מגורם זה.

בואו לדבר על זה בפורום תביעות ביטוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום