דום נשימה ואי ספיקת לב

(0)
לדרג

במחקר חדש מארה"ב נמצא כי הקפדה על השימוש במסיכה מיוחדת (CPAP) לוותה בשכיחות נמוכה יותר של פניות חוזרת לחדר המיון או אשפוז חוזר בתוך חצי שינה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

טיפול בדום נשימה בשינה עשוי להפחית את שיעור האשפוזים החוזרים בשל אי-ספיקת לב, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס מטעם איגוד הקרדיולוגיה האמריקאי (ACC).

מדגם המחקר שהוצג כלל 70 חולים עם אי-ספיקת לב ודום נשימה בשינה. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 60.4 שנים ומדד מסת הגוף הממוצע עמד על 38.2 ק"ג למטר בריבוע. כמחצית מהמשתתפים היו גברים וכמחצית היו ממוצא אפריקאי-אמריקאי. מדובר בחולים עם החמרה חדה באי-ספיקת לב המאובחנים עם דום נשימה בשינה זמן קצר לאחר שחרור מבית החולים.

נמצא כי הקפדה על השימוש במכשיר CPAP (Continuous Positive Airway Pressure) לוותה בשכיחות נמוכה יותר של פניות חוזרת לחדר המיון או אשפוז חוזר בתוך שישה חודשים. מספר הביקורים החוזרים בבית החולים ירד בקבוצת החולים שהקפידו על הטיפול במכשיר CPAP ועלה בקבוצת החולים שלא הקפידו על השימוש במכשיר לאחר שישה חודשים. עוד תוארו שיפורים במספר מדדים פיזיולוגיים, דוגמת הלחץ הבעורק הריאה, שירד בקבוצת החולים החולים שהקפידו על הטיפול, אך עלה באלו ללא היענות לטיפול.

בואו לדבר על זה בפורום נחירות ודום נשימה בשינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום