דיאטה ים תיכונית: גם באירופה

(0)
לדרג

שמן קנולה במקום זית, אגוזי מלך במקום לוז ואפילו ממתקים; מחקר שנערך בגרמניה מגלה כי אפשר לרדת במשקל על פי עקרונות הדיאטה גם עם מוצרים חלופיים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

דיאטה ים תיכונית מותאמת, עם מוצרי מזון מקומיים עשויה להיות מועילה וקלה יותר לביצוע, כך עולה מנתונים חדשים מגרמניה, שפורסמו לאחרונה בכתב העת European Journal of Clinical Nutrition.

החוקרים כותבים כי הקפדה על דיאטה ים תיכונית עם מוצרי מזון מוכרים יותר וצריכה מבוקרת של ממתקים לוותה בירידה במשקל הגוף לאחר 12 שבועות, עם שמירת הירידה במשקל למשך שנה אחת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דיאטה ים תיכונית כוללת שמן זית ואגוזים, ונחשבת כמסייעת להפחתת משקל ולמנוע מחלות לב. עם זאת, בחלק מהמקרים, כולל במדינות אירופאיות ומחוץ למזרח התיכון, קשה להקפיד על דיאטה זו, ולכן הם ביקשו לבחון דיאטה מותאמת.

מדגם המחקר כלל 225 מבוגרים משוודיה בעלי עודף משקל או השמנת יתר, שהקפידו על דיאטה מתחילת המחקר או צורפו לרשימת המתנה למשך 12 שבועות, ולאחר מכן הקפידו על הדיאטה. המשתתפים קיבלו מידע אודות דרכים למנוע עלייה חוזרת במשקל הגוף.

בניגוד לדיאטה המסורתית השמה דגש על שמן זית ואגוזים, הדיאטה המותאמת החליפה טעמים מקומיים, דוגמת שמן קנולה בטעם טבעי או חמאה, שמן אגוזי מלך ואגוזי מלך. בנוסף, הותרו שתי מנות מבוקרות של ממתקים בכל יום. המחקר מומן על ידי חברות המייצרות שמן קנולה בטעמים; השמן ואגוזי מלך סופקו למשתתפים ללא עלות.

נמצא כי גם לאחר 12 שבועות תחת הדיאטה, המשתתפים ירדו בממוצע מעט יותר מ-4.5 קילוגרמים ממשקל הגוף. היקף המותניים הממוצע ירד בקרוב ל-5 ס"מ. לשם השוואה, בזמן שהיו ברשימת ההמתנה, המשתתפים בקבוצת הביקורת ירדו בממוצע 0.45 קילוגרמים ולא חל כמעט כל שינוי בהיקף המותניים. לאחר 4 חודשי נרשמה גם ירידה במדד מסת הגוף, כאשר בזמן השהות ברשימת ההמתנה כמעט ולא חל שינוי במדד זה.

כ-72% מהמשתתפים הקפידו על הדיאטה במהלך 12 השבועות הראשונים וכמחצית הקפידו על הדיאטה לאחר שנה אחת בנקודה זו הצליחו לשמור על ירידה של כ-4 קילוגרמים ממשקל גופם. עוד חל שיפור משמעותי בפרופיל השומנים בדם.

בואו לדבר על זה בפורום הרזיה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום