גברים בלי סקס: כל הסיבות

(0)
לדרג

"כל מה שגברים רוצים זה סקס", אומרת הקלישאה, אך לעתים עלולה להתעורר בעיה הפוכה: גבר שמבקש להימנע מסקס, בגלל חרדת ביצוע או פחד ממחויבות. מה עושים?

מאת: אילנה ארד לוין

האם נכונה האימרה כי "כל מה שעובר בראשו של גבר זה רק סקס"? או האימרה כי "כל מה שגברים רוצים זה רק סקס"? נשים רבות מתלוננות כי זהו המצב עם הגבר שלהן, אך הן אינן מבינות שלעתים זהו דווקא "התסריט הטוב", נוכח מצב אפשרי הפוך: שלל המקרים שבהם הגבר אינו מעוניין במין עם זוגתו, מקרים שבהם לא נותר לאישה אלא לדאוג לעצמה "במו ידיה" או לטפס על הקירות ולחוש דחויה ולא מושכת.

מתי גברים רוצים סקס?

גברים צעירים, בסוף שנות העשרה ותחילת שנות ה-20 לחייהם, אם יש להם עם מי - ואם הם אינם לוקים בחרדת ביצוע, רוצים ועושים הרבה סקס. הגברים החרדים אודות ביצועיהם (משך הזיקפה, עוצמת הזיקפה, משך הזמן עד לשפיכה) אינם ממהרים להיכנס לסצינה בחדר המיטות.

אי חשק מיני אצל גברים (אילוסטרציה)
אי חשק מיני אצל גברים (אילוסטרציה)

מי הם הגברים שרוצים רק סקס?

ישנם גברים הנמנעים מסטוצים ומעדיפים יחסי מין רק במסגרת קשר זוגי. רבים אחרים מעדיפים דווקא סקס המבטא כיבוש והישג. האידיאל עבור גברים אלה הינו הסטוץ: בחורה ללילה אחד או שניים. קבוצה זו מעדיפה לראות במין הרפתקה - כיבוש אישה חדשה מדי פעם, כחידוש מתמיד, כזה המאפשר את מימוש תשוקתם.

גברים אלה יתקשו מאוד, ולעתים כלל לא יצליחו, לקיים יחסי מין בתדירות סבירה בתוך מערכת זוגית רציפה. במצב כזה, קיום יחסי המין עלול להתרחש פעם בחודש או אפילו פעם במספר חודשים, עד להימנעות מוחלטת ממסגרת או מכל מחויבות רגשית.

מסגרת זו גורמת לגברים לאבד תקווה ועניין, שכן משמעות המין עבורם היא כיבוש, ולצדו הימנעות מקשר אינטימי. הנוסחה עבורם היא כי קשר רגשי חייב להיות מנוטרל מתשוקה מינית די במהירות. במהלך קשר זוגי כזה, מסוגל הגבר לפרוק את תשוקתו לסיפוק מיני על ידי אוננות, אך הוא יימנע מלחשוק בבת זוגו.

מיהם הגברים שנמנעים ממין עם בת זוגם?

בקבוצה זו נמצאים, בין היתר, גברים בעלי היסטוריה של שפיכה מאוחרת וקשיים ניכרים להגיע לפורקן במהלך חדירה לגוף האישה. מאחר שהם אינם חשים משוחררים בתוך גוף האישה, הפורקן מתאפשר רק מחוץ לגוף ולנרתיק, באמצעות אוננות עצמית. הקושי הנפשי כאן הינו אי נוחות, לא מודעת בדרך כלל, לגבי אינטימיות עם אישה. בתחילת הקשר, זה עשוי להיות דפוס הקשר המיני הבעייתי. לאחר מכן, ישנה נסיגה, עד כדי אובדן טוטאלי של התשוקה המינית. הנסיגה בתשוקה המינית מתרחשת, על פי רוב, בפרמטר של זמן: לאחר מספר חודשים, או בזמן המעבר למגורים או לשינה משותפת.

הגברים מסבירים זאת לעצמם בירידה ברומנטיקה, בצורך במרחב אישי, בעייפות, בעבודה מרובה ומתישה, או בכל סיבה אחרת, ואין הם חשים שהדבר תלוי בשליטתם המודעת. במקרה שנוצרה בעיה של ירידה הורמונלית בטסטוסטרון, הרי בדיקת דם פשוטה תיתן את התשובה לאובדן התשוקה המינית. הדבר מאוד קל לתיקון על ידי תוסף תרופתי, אך במרבית המקרים מדובר על הלכי נפש בלתי מודעים.

מה קורה כאשר בני הזוג הופכים להורים - והסקס נעלם?

לעתים קרובות, ישנה ירידה בתשוקה בין בני הזוג לאחר הלידה. הסיבות לכך הן רבות: עייפות, הנקה, קשר רגשי עמוק לתינוק וכן שינויים הורמונליים. לעתים השינויים חלים לא רק אצל האישה, אלא גם אצל הגבר: אשתו הפכה עבורו מ"בחורה מושכת" ל"אמא". ההכרה בהיותה אם מהווה עבורו חסם כנגד התשוקה אליה, גם אם אינו מודע לכך או אינו מודה בכך.

מה עושים במקרה של אובדן תשוקה מינית בין בני הזוג?

ראשית, יש להבין כי אין כל כוונה לבטא שיפוטיות אודות מהי המיניות האופטימלית עבור בני האדם. יש האוהבים להרבות במין, יש המעדיפים להמעיט בו - ויש המעוניינים להימנע ממנו בכלל. כל מגוון ההתנהגויות הללו הן אנושיות ואף משתנות לאורך תקופות החיים השונות. הבעיה מתעוררת כאשר זוגות מוצאים את עצמם, משך תקופה ארוכה, בחוסר הלימה של דרכיהם המיניות, כאשר צד אחד מעוניין במין יותר מאשר האחר. במצבי פער עמוקים כאלה, גדלים הכעס, התסכול, חוסר האונים וההתרחקות הרגשית.

נשים המודעות לירידה בתשוקתן המינית, מול בן זוג חושק ומעוניין, נוטות יותר לפנות לטיפול פסיכולוגי, על מנת ליצור שינוי במבנה הרגשי-יצרי שלהן. גברים נוטים פחות להודות בבעיה, ובדרך כלל מגלים פחות נכונות לעבור תהליך טיפולי, המיועד ליצור שינוי. למעשה, הטיפול הפסיכולוגי-מיני המורכב ביותר, הוא זה של גברים פחותי תשוקה מינית או נעדרי תשוקה מינית כלפיי בת זוגם.

אילנה ארד לוין היא מומחית בפסיכולוגיה קלינית, סקסולוגית ויועצת נישואין.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום וסטבוליטיס - טיפול פסיכוסקסולוגי
פורום פסיכולוגיה ומיניות של האישה
פורום זוגיות, מיניות ופרידה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום