בוטנים ואגוזים נגד מחלות לב

(0)
לדרג

מחקר מקיף שנערך בארה"ב ובסין מצא שצריכת בוטנים עשויה להוריד את הסיכון למוות ממחלות לב וכלי הדם ב-20%. גם לאגוזים אחרים יש תועלת

מאת: מערכת zap doctors

האם לאגוזים אפקט מגן מפני מחלות לב, כלי הדם ומוות? לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת JAMA, יש קשר בין צריכת אגוזים לירידה בשיעורי התמותה הכוללים ובשיעורי מוות עקב מחלות לב וכלי דם בקבוצות אתניות שונות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין צריכת אגוזים למוות מכל סיבה ומוות מסיבה ספציפית באמריקאים ממוצא אפריקאי ואירופאי מקבוצות סוציו-אקונומיות חלשות, ובקרב אסייאתים שהתגוררו בשנחאי שבסין.

המחקר כלל שלושה מדגמים גדולים; המדגם הראשון כלל 71,764 תושבי ארה"ב ממוצא אפריקאי ואירופאי שלקחו חלק במחקר SCCS (Southern Community Cohort Study) ושני המדגמים האחרים משנחאי כללו 134,265 משתתפים ממחקר Shanghai's Women's Health Study ו-Shanghai's Men's Health Study. שאלוני תזונה למילוי עצמי שימשו להערכת צריכת אגוזים ובוטנים.

במהלך תקופת המעקב תועדו 14,440 מקרי מוות, והנתונים הצביעו על קשר הפוך בין צריכת אגוזים לסיכון לתמותה כוללת בכל שלושת המדגמים, עם ירידה של כ-20% בהשוואת צריכת בוטנים רבה אל מול צריכה מעטה של בוטנים. ההשפעה המגנה של בוטנים בלטה במיוחד במקרים של תמותה עקב מחלות לב וכלי דם. כאשר החוקרים בחנו סוגים ספציפיים של מחלות לב וכלי דם, הם מצאו כי הקשר ההפוך היה עקבי במחלת לב איסכמית בכל הקבוצות האתניות. מנגד, ההשפעה המגנה מפני אירועים מוחיים תוארה רק באסייאתים.

הקשר בין צריכת אגוזים למוות היה דומה בגברים ונשים ובשחורים, לבנים ואסייאתים, ולא השתנה בנוכחות מחלות מטבוליות בעת הגיוס למחקר.לאור ממצאי המחקר, החוקרים קובעים צריכת אגוזים, בעיקר בוטנים לאור העלות הנמוכה שלהם, היא אמצעי משתלם לשיפור בריאות הלב וכלי הדם.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום