מטיילים ובטוחים בפסח

(0)
לדרג

חג אביב הגיע, ועמו נפתחת עונת הטיולים המשפחתיים. לפניכם מספר כללי בטיחות פשוטים שיעזרו לכם לשמור על בריאותכם וכן טיפים לעזרה ראשונה בשטח

מאת: מערכת zap doctors

חג הפסח הוא הזדמנות נהדרת עבור כל המשפחה לצאת לטיולים וליהנות מפריחה וממרבדים ירוקים. עם זאת, הטיול בטבע טומן בחובו סכנות של פגיעות מהשמש היוקדת ובעלי חיים שונים היוצאים ממחבואם בתקופה זו של השנה. רופאי המרכז הרפואי זיו בצפת מדגישים כי בעזרת שמירה על מספר כללי זהירות ניהנה מטיולים מהנים ובטוחים.

נא להתלבש בהתאם: רצוי להצטייד במכנסיים וחולצה ארוכים (כיום יש בדים נושמים וקלילים), נעליים סגורות וכובע עם שוליים רחבים. הלבוש הארוך יגן על המטיילים מפגיעה של קוצים, צמחייה, אבנים חדות, שיזוף יתר, עקיצות והכשות. בנוסף רצוי להצטייד בתיק עזרה ראשונה ובקרם הגנה מהשמש עם מסנן קרינה גבוה ולהקפיד למרוח מדי כמה שעו על העור החשוף.

הקפידו על משטר מים: כדאי להצטייד בתיק גב נוח לנשיאה בטיול ולקחת איתכם כמויות גדולות של מים. מזג אוויר חם והשמש הישראלית עלולים לגרום להתייבשות ללא שתייה מספקת. לעתים אין תחושת צמא, אך למרות זאת יש להקפיד על שתיית מים מרובה בפרקי זמן סדירים במהלך הטיול. יש להיות ערניים לכאבי ראש, הרגשת עייפות, כבדות, דופק מהיר וצמא, תסמינים אלה מאפיינים התייבשות בדרגה קלה עד בינונית. מצב קיצוני של מכת חום עשוי להתבטא אף באובדן הכרה, חום מעל 40 מעלות, מצב חמור זה הינו מצב חירום רפואי ויש להעביר את הנפגע במהירות לבית החולים.

היערכו בתכשירים נגד עקיצות ואלרגיה: טיול בשטח חושף את המטיילים לפגיעות מבעלי חיים ויש להיערך לכך בהתאם. אנשים הרגישים לעקיצות דבורים חייבים להצטייד בערכה הכוללת מזרק אדרנלי ו-EPI PEN וגלולות אנטיהיסטמינים נגד אלרגיות, שניתן להשיג בבתי המרקחת עם מרשם רופא. אם מתוכננת בטיול לינה בשטח, מומלץ להצטייד בתכשירים דוחי יתושים המונעים עקיצות.

היזהרו מנחשים: בנוסף לאמצעי הזהירות שהוזכרו, אין להרים או להפוך אבנים ולא לחטט בצמחייה, מפני שבמקומות אלה יכול להסתתר עקרב ארסי או נחש. במקרה של הכשת נחש או עקיצת עקרב ארסי, יש להשכיב את הנפגע במקום מוצל במנוחה, לקבע את הגפה הפגועה ולהבהילו במהירות המרבית לבית החולים הקרוב. הארס מתפשט בגופו של הפגוע דרך מערכת הדם, ופעילות גופנית מינימאלית תאט את קצב ההתפשטות.

עוד מדגישים רופאי המרכז כי בשל העומס הצפוי בחג בכבישים, יש להקפיד על סבלנות ונהיגה בזהירות מרבית, על מנת לא להיקלע לתאונת דרכים ולסיים את החופשה בבית החולים.

אל"מ (במיל') ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו: "אם מתרחשת פגיעה כלשהי במהלך הטיול, חשש להתייבשות, עקיצות או תחושה של אי נוחות וכאבים, מומלץ להגיע בהקדם לחדר המיון הקרוב. אני מאחל לכולם חופשה מהנה ובטוחה".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה (מיון).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום