סרטן ריאות: הקרנות מסוג חדש

(0)
לדרג

מחקר ישראלי מאוניברסיטת אריאל מביא בשורה לטיפול בסרטן ריאות: הקרנה אלקטרומגנטית על תאי סרטן ריאות גרמה לתמותה מלאה שלהם

מאת: מערכת zap doctors

הקרנה אלקטרומגנטית על תאי סרטן ריאות גרמה לתמותה מלאה שלהם; כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה באוניברסיטת אריאל.

המחקר, שנעשה במסגרת המרכז למקורות ושימושי קרינה בראשותו של פרופ' אשר יהלום, ראש המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה באוניברסיטת אריאל, מצא כי הקרנה על ידי גלים מילימטריים על ידי סינטיסייזר (מקור חלש) במשך 2-4 דקות משנה את התכונות המורפולוגיות, כלומר משנה את הצורה והממדים של התא ושל הגרעין שלו. הקרינה גורמת לדיכוי חלוקה של תאים, להזדקנות התאים הסרטניים ותמותה של פי 2-4 יותר מתאי בקרה מאותו סוג. הוכח כי ההקרנה על ידי גלים מילימטריים במשך 10 דקות על ידי סינטיסייזר גורמת לתמותה מלאה של תאי סרטן ריאות.

מחלת הסרטן היא אחד מגורמי התמותה העיקריים בעולם. טיפולים סטנדרטיים עוזרים בחלק מהמקרים, אך בחלק ניכר מהמקרים הסרטן מתפשט ורמת התמותה גבוהה. אי לכך נדרש פיתוח של טיפולים חדשים וסלקטיביים לסוגי הסרטן השונים. במהלך השנים האחרונות הנושא של השפעה של גלים מילימטריים (גמ"מ הם גלים אלקטרומגנטיים שאורך הגל שלהם בערך 1 מ"מ) על אובייקטים ביולוגיים קיבל תשומת לב רבה. למרות מאמצים החוקרים בכל העולם, עדיין אין הבנה מלאה של התהליכים המתרחשים בתאי סרטן תחת ההקרנה על ידי גלים מילימטריים. למרות זאת כל החוקרים מסכימים על קיומה של ההשפעה.

לפי הודעת האוניברסיטה, ניסויים אלו מוכיחים שניתן להשיג השפעה אנטי סרטנית אפקטיבית על תאי סרטן ריאות על ידי הקרנה בהספק גבוה, בתדר גבוה ובזמנים קצרים מאוד. מכשיר בהספק גבוה (בניגוד למכשיר בהספק נמוך), מאפשר חדירת הגלים האלקטורמגנטיים לעומק רקמות. תנאי ההקרנה במכשיר בעל הספק גבוה יכולים להתאים לבדיקת אפקטים אנטי סרטניים בהקרנות של מודלים סרטניים בבעלי חיים ובעתיד גם בבני אדם.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום