כואבים במעבדת הצנתורים

(0)
לדרג

צוותים רפואיים העובדים במעבדות צנתורים, נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מכאבי שלד ושריר על רקע עבודתם; לא נמצא סיכון גבוה יותר לסרטן

מאת: מערכת zap doctors

רופאים, אחיות וטכנאים העובדים במעבדות צנתורים מצויים בסיכון גבוה יותר לכאבים ממקור שריר-שלד, כך עולה מסקר חדש שתוצאותיו פורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of the American College of Cardiology.

לדברי החוקרים, יותר ממחצית העובדים עם חשיפה תעסוקתית לטיפולים הכוללים קרינה ודורשים מגן עופרת, דיווחו על כאב על רקע העבודה, ופנו יותר לקבלת טיפול רפואי בשל פציעה או אי נוחות.

הסקר כלל 1,543 עובדים, בני 43 בממוצע, שעבדו במגוון מעבדות, כאשר 24% מהנשאלים עבדו במחלקה קרדיולוגית ו-76% עבדו ברדיולוגיה. כמחצית מאלו שהשיבו לשאלונים היו טכנאים, 20% היו אחיות מוסמכות, 15% היו רופאים ו-7% היו מתמחים או בהשתלמות.

בהשוואה ל-499 רופאים, אחיות וטכנאים באותו גיל בקבוצת הביקורת, לא תועדו הבדלים משמעותיים בשימוש בתרופות להקלה על כאבים, אובדן ימי עבודה, סוג הכאב ודירוג הכאב. עם זאת, בקרב 54.7% מהמשתתפים עם חשיפה תעסוקתית לטיפולים בהנחיית שיקוף שדרשו מגן עופרת תועדה היסטוריה של כאב על רקע העבודה, זאת בהשוואה ל-45% מהמשתתפים בקבוצת הביקורת (הבדל מובהק סטטיסטית). בקרב העובדים, 44% מהרופאים, 60% מהאחיות ו-62% מהטכנאים דיווחו על כאב על רקע העבודה. בסיכומו של דבר, 30% מהמשתתפים פנו לקבלת טיפול רפואי בשל כאב אורתופדי, זאת לעומת 24% בלבד מהמשתתפים בקבוצת הביקורת.

מהנתונים עולה עוד כי הכאב היה נפוץ יותר משמעותית בנשים, באלו שנחשפו לקרינה לאורך פרק זמן ארוך יותר בכל שבוע, ואלו שלבשו חלוק עופרת לעתים קרובות יותר במהלך השבוע.

ממצאי המחקר לא הצביעו על עלייה מובהקת סטטיסטית במקרי מחלות ממאירות, תת פעילות של בלוטת התריס או קטרקט בקרב אנשי צוות שנחשפו לקרינה. עם זאת בקרב אלו עם היסטוריה כלשהי של ממאירות תועדה היארעות מוגברת של סרטן שד (19% לעומת 9%) בעובדים שנחשפו לקרינה.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום