50 פלוס: לשמור על הלב

(0)
לדרג

עוד סיבה לשמור על הכושר: מחקר חדש מגלה כי כושר גופני טוב יותר בגיל העמידה קשור לסיכון נמוך יותר לאשפוז על רקע אי ספיקת לב מאוחר יותר

מאת: מערכת zap doctors

כושר גופני בגיל העמידה הוא גורם מנבא לאשפוזים על רקע אי ספיקת לב בגיל מבוגר יותר, כך עולה ממאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת American Heart Journal.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיים קשר בין כושר גופני ירוד בגיל העמידה לסיכון מוגבר לאי ספיקת לב. עם זאת, לא ברור באיזה היקף אי-ספיקת הלב הפיכה וקשורה למחלות לב נלוות. כעת הם בחנו את ההשפעה של מחלות לבביות ולא-לבביות על הקשר בין כושר גופני באמצע החיים והשינוי בכושר לסיכון לאי ספיקה.

המחקר כלל נתונים על 19,48 חולים עם סוכרת מסוג 2 (21.2% נשים) בשנים 1999-2009. הכושר הגופני נקבע על סמך מבחן אופניים בגיל ממוצע של 49. עוד נבחן כמשתנה רציף ולפי חמישונים המסווגים לפי גיל ומין.

החוקרים זיהו 1,038 אשפוזים על רקע אי ספיקת לב ומהנתונים עולה קשר בין כושר גופני טוב יותר בגיל העמידה ובין סיכון נמוך יותר לאשפוז על רקע אי ספיקת לב. לדברי החוקרים, "הכושר הגופני בגיל העמידה הינו גורם סיכון הפיך ובלתי תלוי לאשפוז על רקע אי ספיקת לב בשלב מאוחר יותר".

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום