יש לך ד"ש מסוכרת ההריון

(0)
לדרג

נשים עם סוכרת הריון נמצאות בסיכון מוגבר לפתח סוכרת מסוג 2 בהמשך הדרך. שינוי אורח החיים וטיפול במטפורמין יכולים לסייע מאוד בטווח הארוך

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

שינוי אורח החיים וטיפול במטפורמין (תרופה לטיפול בסוכרת) היו יעילים מאוד במניעת התקדמות סוכרת אצל נשים שחוו סוכרת בהריון; כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

ברקע למחקר, שעניינו מניעת סוכרת, מסבירים החוקרים כי סוכרת הריונית מלווה בסיכון גבוה להתפתחות סוכרת מסוג 2 בהמשך החיים. במחקר DPP (Diabetes Prevention Program), נמצא כי שינוי אינטנסיבי של אורחות חיים וטיפול במטפורמין מנעו או דחו הופעת סוכרת בנשים עם היסטוריה של סוכרת הריונית. כעת הם ביקשו לבחון את ההשפעה של שינוי אורחות חיים ומטפורמין במהלך עשור אצל נשים עם היסטוריה של סוכרת היריונית וללא היסטוריה כזו.

המחקר נערך ב-27 מרכזים רפואיים וכלל 350 נשים עם היסטוריה של סוכרת הריונית ו-1,416 נשים שלא אובחנו עם סוכרת הריון. החוקרים מדדו מדד מסת גוף גבוה וריכוז סוכר בדם בצום מוגברים עם הפרעה בסבילות לסוכר.

לאורך עשור המעקב, אצל נשים עם היסטוריה של סוכרת הריון שלא קיבלו טיפול כלשהו תועדה עלייה של 48% בסיכון להתפתחות סוכרת, בהשוואה לנשים ללא היסטוריה של סוכרת הריון. בנשים עם היסטוריה של סוכרת הריונית, שינוי אורחות חיים ומטפורמין הפחיתו את הסיכון להתקדמות סוכרת בהיקף של 35% ו-40%, בהתאמה. בקרב נשים ללא היסטוריה של סוכרת הריון, רק השינוי האורח החיים הפחית את הסיכון להתקדמות לסוכרת בהיקף של 30%, ךטיפול במטפורמין לא הייתה השפעה על התקדמות סוכרת.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה בהריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום