צמחי מרפא: האמא של הרפואות

(0)
לדרג

הידעתם כי המקור של מרבית התרופות הוא בצמחים? כיצד צמחי מרפא עשויים לעזור בחיזוק הפוריות, הפחתה במשקל, בריאות העור ואיזון לחץ וחרדה?

מאת: שרון קוצר

רבים מאתנו היו שמחים אילו היו מקבלים מעין שיקוי קסמים, אשר יבטיח את נצחיותם ובריאותם ויסייע להם להתחזק ולחיות עם נפש בריאה בגוף בריא. אך בריאותנו היא פועל יוצא של אורח החיים והרגלי החיים בהם אנחנו בוחרים. רק אנו נוכל לפעול כדי לחזקה, לשפרה ולשמרה.

כיצד צמחי מרפא יכולים לסייע לנו לשמור על בריאותנו?

מראשית ההיסטוריה האנושית, נעשה שימוש בצמחי מרפא לריפוי מצבי בריאות רבים ומגוונים. ברבות השנים, גברו והתחזקו ההבנות כי לצמחים כוחות וסגולות רפואיות יעילים וייחודיים.

השימוש בצמחי מרפא עבר אבולוציות רבות בתרבויות שונות והתפתח בהדרגה לשיטת טיפול הנותנת מענה טיפולי יעיל ובטוח למגוון רחב של מחלות ומצבים בריאותיים.

מחקרים רפואיים הנערכים היום על צמחי מרפא מוכיחים את יעילותם הטיפולית ואת חשיבותם הרבה כחלק מרפואת העתיד.

ריכזנו עבורכם מספר עובדות מעניינות שחשוב לדעת אודות צמחי מרפא:

1. מרבית התרופות מקורן בצמחים. קיימות כ-7,000 תרכובות שונות המשמשות ברפואה המודרנית כתרופות רבות עוצמה ומקורן בצמחים. למעשה, הטיפול בצמחי מרפא משמש לריפוי ואיזון מגוון עצום של מחלות: כאבי ראש, פריחה, דלקות - ואף סרטן. לאחר מחקרים אשר הוכיחו את יעילותם של הצמחים, תרופות רבות לקחו רכיבים פעילים הקיימים בצמחים והפכו אותם לתרופות.

2. צמחי המרפא מהווים את הרפואה הראשונה בעולם: "אם כל הרפואות". כבר משחר ההיסטוריה, לימודי הרפואה הראשונים התבססו על רפואת צמחי מרפא. כיום, בתי ספר רבים לרפואה בעולם מציעים קורסים שונים ברפואה משלימה הכוללים לימודי צמחי מרפא.

3. צמחי מרפא יעילים לא רק במטבח. מטבחים שונים ברחבי העולם עושים שימוש רחב היקף בצמחי המרפא: במטבח, בבישול ובאפייה. צמחים בדומה לכורכום, קינמון, מנגולד - ורבים נוספים. מעבר לתרומתם הקולינרית, לא מעט מחקרים הוכיחו כי צמחי מרפא מעבירים מידע לגופנו ברמה הגנטית, כאשר הם פועלים ומועילים לגופנו ברבדים העמוקים ביותר. צמחי המרפא מהווים ספקים חשובים של הגוף לנוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים. למעשה, אחת הצורות היעילות ביותר לחיזוק המערכת החיסונית, היא שימוש בצמחי מרפא המסייעים בצורה טבעית ונטולת תופעות לוואי, בחיזוק, חידוש ושיקום המערכת החיסונית.

4. צמחי מרפא מסייעים להילחם בהשמנת יתר. צמחי מרפא עשויים להוות נדבך חשוב גם כחלק מטיפול במגפת השמנת היתר. כאשר הם משמשים כפתרון לבעיות מטבוליות נפוצות, לוויסות התיאבון ולהגברה של חילוף החומרים בגוף. לדוגמה: הצמח ג'ימנמה - צמח תומך ומסייע בתהליכי הרזייה, בעל פעולה אנטי סוכרתית. צמח זה משמש בהודו אלפי שנים לטיפול בסוכרת והוא אף ידוע בשימוש בעולם כולו כצמח המפחית תיאבון וממתן את התשוקה לפחמימות והטעם המתוק.

5. רפואת צמחי המרפא יעילה בחיזוק ושיפור הפוריות. השימוש בצמחי מרפא הינו בעל ניסיון רב שנים לשיפור והטבת הגורמים המובילים לאי פריון. צמחי מרפא מסוימים עשויים להעלות את רמות החשק המיני ולשפר את רמות הפוריות אצל גברים ונשים. שימוש בצמחי המרפא לצד טיפולים נלווים עשוי לעזור הן לשיקום וחיזוק הזרע - ויעלו את סיכויי הצלחת הטיפול ולקליטת ההריון.

6. שומרים על הרמוניה ואיזון בגופנו. צמחים רבים מייצרים חומרים מיוחדים בחלקים שונים שלהם, בשורשים, בעלים, בפרחים, או בזרעים. אלה מסייעים להם לשרוד ולהגן על עצמם מפני בעלי חיים אוכלי צמחים. בדומה להרמוניה זו, אותה מבטא הצמח, שימוש בצמחי מרפא מחזיר את ההרמוניה והאיזון לגופנו, בעיקר בשל הסיבה שצמחי מרפא פועלים בצורה עדינה המאפשרת לגוף ליטול חלק פעיל בתהליך הריפוי.

7. מחדשים ומנקים את העור. שימוש בצמחי מרפא לצרכי טיפול באיבר הגדול בגופיו, העור, הינו בעל השפעה קוסמטית המסייעת לאיזון מערכת החיסון, סילוק רעלים, הרגעת וחידוש העור. צמחי המרפא משפיעים גם על מערכת העצבים ועל ידי כך משחררים מתח ולחץ אשר מהווים גורמים עיקריים להזדקנות העור.

8. עוזרים במקרי לחץ וחרדה. שגרת החיים המודרנית תובעת מאתנו התמודדות מתמשכת עם הרבה רגעי לחץ וחרדה. כאשר אנו דואגים או מצויים במצב דיכאון, אנו מדכאים ומחלישים גם את המערכת החיסונית שלנו. מחקרים מראים כי שימוש בצמחי מרפא אשר פועלים על המוח, מועיל במקרים בהם אנו חווים חרדה והיסטריה, כמו גם במצבים של מתח ודיכאון. בין הצמחים אשר עשויים לסייע בהפחתת מצבי לחץ וחרדה, נמצאים ולריאן רפואי, פרחי קמומיל, קערורית, פרחי תרזה, מליסה, פסיפלורה, פרחי עוזרר ועוד.

שרון קוצר הוא הרבליסט קליני ומנהל מחקר ופיתוח בחברת 'ברא צמחים'

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בפרחי באך.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום