עם ריטלין - פחות חבלות ראש

(0)
לדרג

אצל ילדים הסובלים מהפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות, טיפול תרופתי מסוג ריטלין או סטרטרה עשוי לצמצם את הסיכון לפציעות, בעיקר חבלות ראש

מאת: מערכת zap doctors

יותר תרופות, פחות מכות? הורים לילדים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) יכולים למזער את הסיכון שלהם לפציעות, ובעיקר חבלות ראש, באמצעות הטיפול התרופתי; כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו לאחרונה בכתב העת JAMA Pediatrics.

החוקרים התבססו על סדרת מקרים במטרה לבחון את הקשר בין הסיכון לפציעות וטיפול תרופתי ל-ADHD. הם עקבו אחרי 37,650 ילדים בני 3-17 שאובחנו ב-ADHD בשנת 2005 ו-2006, ואלה היו במעקב עד שנת 2009. במהלך תקופה זו, 2,128 אושפזו בשל חבלה, כולל 821 ילדים עם חבלת ראש.

החוקרים זיהו ילדים שקיבלו מרשם לטיפול ב-Methylphenidate (ריטלין) או Atomoxetine (סטרטרה) וחילקו אותם לפי מספר ימי הכיסוי לפי המרשמים שנופקו. קצת יותר ממחצית מהילדים במחקר קיבלו מרשם לאחת התרופות בנקודת זמן מסוימת במהלך המעקב, 92% קיבלו מרשם לטיפול בריטלין.

הסיכון לאשפוז עקב כל סוג של חבלה היה נמוך ב-13% בזמן שהילדים נטלו את הטיפול התרופתי, זאת בהשוואה למצב שבו לא נטלו את הטיפול התרופתי, הבדל שלא היה מובהק סטטיסטית. עם זאת, הסיכון לאשפוז עקב חבלת ראש היה נמוך ב-34% כאשר נטלו את הטיפול התרופתי, הבדל שהיה מובהק סטטיסטית. בעוד שהירידה הכוללת בסיכון לאשפוזים עקב חבלה לא הייתה מובהקת סטטיסטית, המגמה הייתה לכיוון של הפחתת הסיכון.

החוקרים כותבים כי הירידה שתוארה הייתה אצל ילדים שקיבלו טיפול תרופתי בנקודת זמן מסוימת. עם זאת, לא ניתן להסיק מנתונים אלו אילו השפעות יהיו לטיפול התרופתי בילדים שמעולם לא קיבלו טיפול תרופתי.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום