24 שעות ללא אלרגיה

(0)
לדרג

על אלרגיה ועל הדרך להילחם בה, על תרופה חדשה המשפיעה לאורך זמן, לבריאות

מאת: יותר מ- 1.5 מיליון אנשים בישראל סובלים מאלרגיה מדי שנה בתקופת האביב, בכדי להקל הסובלים מאלרגיה פיתחה חברת התרופות שרינג פלאו את ה- אריוס(Aerius), תרופה חדשה נגד אלרגיה שנכנסה לאחרונה לשימוש בישראל הניתנת באמצעות מרשם רופא במינון של פעם אחת ביום. התרופה מתחילה להשפיע מהר מאוד תוך 30 דקות ומשפיעה...

מאת: חנן זיסו - עורך האתר

כמיליון וחצי מתושבי ישראל סובלים בעונת האביב והקיץ מתופעות של נזלת אלרגית, המתבטאת בנזלת בנזלת מימית שקופה, התעטשויות מרובות, עיניים דומעות ואדומות, הרגשת סתימה אפית וגודש; ומתופעות מטרידות אחרות. נזלת אלרגית עונתית (המכונה "קדחת השחת") גורמת לפגיעה קשה בתיפקוד היומי ובאיכות החיים בנוסף לאי הנעימות כתוצאה משימוש תכוף בממחטות אף.

תרופת אריוס ייחודית כיוון שמצמצמת משמעותית את גודש האף, שהוא סימפטום שכיח אצל הסובלים מנזלת אלרגית ושבעבר היה ללא פתרון יעיל. כמו כן התרופה מקלה במהירות וביעילות גם במצבי אלרגיה אחרים כמו תפרחת עור כרונית (המתבטאת בגירוד, פריחה ואדומומיות בעור), ומביאה לצמצום של 45% בגרד הטורדני. אריוס איננה גורמת לישנוניות ואינה פוגעת בנהיגה, בעבודה ובריכוז בלימודים. ניתן ליטול את האריוס במקביל לנטילת תרופות אחרות, עם צריכת מזון או בלעדיו.בכך מאפשרת למעשה לכל אותם "חולי" אלרגיה - איכות חיים טובים יותר.

לדברי ד"ר אריה בהיר, מומחה לרפואת ילדים ומומחה לאלרגיה, המשמש כרופא בכיר ביחידה לאלרגיה בבי"ח מאיר: "פיתוח תרופת אריוס מהווה עליית מדרגה מבחינת הטיפול במצבי אלרגיה שונים ובמיוחד בנזלת אלרגית עונתית.

אריוס הראתה יעילות גבוהה ביותר במחקרים שנעשו בארה"ב, והתרופה החלה לפעול במהירות מבלי שנצפו תופעות לוואי משמעותיות לא היו תופעות סותרות בנטילת התרופה יחד עם תרופות אחרות ו/או סוגי מזון שונים. חשוב לציין שבמחקרים השונים אריוס לא פגעה בתפקוד הקוגניטיבי או בתיפקוד כלשהו של המטופלים".

תרופת אריוס (Aerius), פותחה ע"י קונצרן התרופות האמריקאי שרינג פלאו, המוביל בעולם בתחום האלרגיה. התרופה נמצאת בשימוש בארה"ב ובאירופה מזה שנה וכבר לאחר חודשים ספורים תפסה נתח שוק של 25% מתרופות האנטי -היסטמין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום