גלולות הרזייה שבאמת עובדות

(0)
לדרג

העתיד עוד לא כאן, אבל קרוב: הורמון כימי שגורם לגוף לשרוף שומן, או תרופה על בסיס "הורמון האהבה" אוקסיטוצין שמפחית את התיאבון נמצאים בשלבי ניסוי

מאת: מערכת zap doctors

מי צריך דיאטה או פעילות גופנית מתישה, כשהתשובה להרזייה - גלולת פלא שתשיל את הקילוגרמים העודפים - עשויה להיות ממש מעבר לפינה?

לפי דיווח בבי-בי-סי הבריטי, שתי תרופות ניסיוניות הוצגו לאחרונה בכנס של איגוד האנדוקרינולוגים האמריקאי שנערך בסן דייגו. אחת התרופות ניתנה לבעלי החיים והביאה לאיבוד משקל "דרמטי", בעוד שמחקר נוסף בבני אדם הראה תוצאות טובות להורמון האהבה אוקסיטוצין, בזכות תרומתו לדיכוי התיאבון.

חוקרים מיוסטון הציגו את התרופה, המבצעת מניפולציה על כמות האנרגיה הנשרפת בגוף על ידי חיקוי של הורומנים המופרשים באופן טבעי בגוף. "התרופה העלתה את קצב חילוף החומרים והובילה לירידה דרמטית במשקל", הסבירו. החומר הכימי המעורב בתהליך, המכונה GC-1, הופך את השומן הלבן, שהוא מצבור אנרגיה, לשומן חום, שמסייע בשריפת קלוריות והפיכתן לחום. בניסוי שנערך בעכברים, חום גופם עלה ב-4 מעלות. כעבור שבועיים עכברים שמנמנים הפכו לרזים יותר ואיבדו מחצית ממשקלם. עם זאת מוקדם מדי לדעת אם הטכנולוגיה בטוחה לשימוש בקרב בני אדם, שכן העלאת חום הגוף עלולה להיות קטלנית.

גילוי מרגש נוסף, הוא כאמור של השפעתו של "הורמון האהבה", הורמון שמופרש ביחסי מין, לידה, הנקה, ומשחק תפקיד בתהליכי היקשרות והתאהבות. מומחים מהרוואד הציגו בכנס תוצאות של ניסוי בגברים, לפין מנה של ההורמון, המופרשת לאף לפני ארוחת הבוקר, מורידה את התיאבון ובעקבות כך את מנת הקלוריות הנצרכת ברבע. המשתתפים שנחשפו להורמון צרכו 122 קלוריות פחות ממי שלא, דבר שבשלוש ארוחות יומיומיות במשך שנה עשוי להוביל לירידה ממוצעת של 17 קילוגרמים.

בשני המקרים מדגישים החוקרים, כי מדובר בגישושים ראשוניים, אך אם הניסויים יובילו לפיתוח התרופה, יהיה זה כמו למצוא את הגביע הקדוש.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום