חיסון HPV - לבנים בכיתה ח'

(0)
לדרג

משרד הבריאות הודיע כי בנוסף לחיסון הנערות מפני וירוס הפפילומה הגורם לסרטן צוואר הרחם, יחסנו גם את הנערים; אופי החיסון ישתנה לשתי מנות

מאת: מערכת zap doctors

החל משנת הלימודים תשע"ו (שנת הלימודים הקרובה), יחל משרד הבריאות לחסן נגד נגיף הפפילומה גם לבנים בכיתה ח', בנוסף לחיסון הבנות, כך עולה מהודעת משרד הבריאות המתפרסמת היום (ב').

עבור ילדי בית הספר שמתחסנים עד גיל 14, אופן מתן החיסון "גרדסיל" ישתנה מעט, משלוש מנות לשתי מנות, לאור הנתונים המעודכנים מהספרות הרפואית ובהתאם לרישום של החיסון בעולם ובישראל. לגבי היתר, מי שמתחסנים מעל גיל 14 בקופות החולים, ההנחיות לא השתנו והם ימשיכו לקבל את החיסון בשלוש מנות. במשרד הבריאות מקווים כי מהלך זה מהווה נדבך נוסף בהתמודדות עם הנגיף ואמור לעזור לצמצם את התחלואה גם בקרב הבנים וגם בקרב הבנות.

גיף הפפילומה האנושי - HPV הוא קבוצה של כ-200 זני נגיפים, 15 זנים מהם עלולים לעבור מאדם אחד לשני במהלך יחסי מין ולהדביק את איברי הרבייה. חלק מהנגיפים יוותרו בגוף לאורך שנים, עם חלקם המערכת החיסונית יודעת להתמודד בהצלחה. עם זאת, ישנם סוגי פפילומה שעלולים להיות מסרטנים; הנגיף הוא הגורם העיקרי לסרטן צוואר הרחם בנשים.

בישראל כ-5,000 נשים המפתחות מצב טרום סרטני וכ-200 חולות חדשות בסרטן צוואר הרחם המאובחנות מדי שנה. החיסון נועד להגן על הנערות לפני תחילת הפעילות המינית, וכעת כאמור יינתן גם לנערים. בכך מצטרפת מדינת ישראל לשורה הראשונה של המדינות המערביות המעניקות הגנה מרבית נגד הנגיף והמחלות הנגרמות כתוצאה ממנו.

בואו לדבר על זה בפורום HPV - וירוס הפפילומה, קונדילומה, צוואר הרחם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום