אלכוהול: אל תגזימו איתו

(0)
לדרג

חג פורים מתאפיין בשתיית יין "עד-דלא-ידע" אבל פסיכיאטרים מזהירים כי שתיית אלכוהול מופרזת עלולה לגרום להתפרצות הפרעות נפשיות כגון דיכאון וחרדה

מאת: מערכת zap doctors

יין ישמח לבב אנוש, במיוחד בפורים, אבל קחו בחשבון ששתייה מופזרת עלולה להוביל להתפרצות הפרעות נפשיות. כך מזהירים חברי הנהלת אילסם, פסיכיאטרים, המתמחים בתחלואה כפולה (קיום מחלת נפש במקביל להתמכרות לחומרים).

לדברי פרופ' פנחס דנון, חבר הנהלת אילסם: "די בשתיית שני משקאות אלכוהוליים בשבוע באופן קבוע על ידי נשים, וארבע כוסות אלכוהול בקביעות על ידי גברים כדי שתתפתח בעיית התמכרות לאלכוהול".
פרופ' דנון מזכיר בעניין זה את תוצאות המחקר, שהתפרסמו רק לפני ימים מספר, בכתב העת המדעי Scientific Retorts , לפיהן: די במינון קטן של אלכוהול כדי להשפיע לרעה על הגוף. בעקבות השתייה, עולה רמת אנזימי הכבד, המפרקים את החומר האלכוהולי בדם, וכך גם כמות השומנים. במינון גבוה של שתייה, עלולים להיגרם נזקים בריאותיים משמעותיים, בהם: הפרעות במערכת העצבים והעיכול, שחמת הכבד ועליית השכיחות לסוגים מסוימים של מחלת הסרטן.

לפי אילסם קיים קשר, בין התמכרות לאלכוהול לבין התפרצות הפרעות נפשיות:

1. דיכאון, חרדה ובעיות שינה הן שלוש התופעות השכיחות אצל מי שמפתח תלות, או התמכרות לאלכוהול. שני שליש מהמכורים לאלכוהול מדווחים על תופעת דיכאון, חרדה או הפרעות שינה כבר בשלבים הראשוניים שבהם מתפתחת תלות במשקה והתמכרות.

2. תסמונות נוירולוגיות ופסיכיאטריות עלולות להתפתח כתוצאה משתייה מופרזת, שיש בה סיכון לפגיעה במערכת העצבים המרכזית. התוצאה בפועל יכולה להיות: מצבי בלבול, מקרים של איבודי הכרה, ואף במקרים קיצוניים ויוצאי דופן אף מקרי פסיכוזה (פרנויות והזיות, שעלולות במקרים נדירים להביא למוות).

3. בעיות נפשיות - חולים במחלות כמו: סכיזופרניה, הפרעה דו קוטבית והלם קרב, הנעזרים בתרופות פסיכיאטריות, מצבם עלול להחמיר בעקבות שתיית אלכוהול. בפועל, ניכרת אצלם החמרה במצב ועלייה באשפוזים חוזרים עקב שתיית האלכוהול.

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום