כלבים מסייעים לחולי סרטן

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, חולי סרטן העוברים טיפולי כימותרפיה או הקרנות, אשר נפגשים עם בעלי חיים, נהנים מרווחה חברתית ורגשית גבוהה יותר דווקא בתקופה כה קשה גופנית

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מחקר חדש מאשר כי אינטראקציה עם כלבים במהלך טיפולים כימותרפיים והקרנות נגד סרטן מלווה בשיפור במדדי תפקוד רגשי וחברתי. כך לפי הפרסום בכתב העת Journal of Community and Supportive Oncology.

ברקע למחקר מסבירים חוקרים מניו יורק כי טיפולים באמצעות בעלי חיים נפוצים מאוד במרכזים לטיפול במחלות ממאירות, אך אין עדויות רבות בנושא. כעת הם ביקשו לבחון את היעילות של גישה זו בשיפור איכות החיים של חולים עם ממאירויות באזור הראש והצוואר, תחת טיפול משולב בכימותרפיה והקרנות.

מדגם המחקר כלל 42 חולים שהסכימו לטיפול יומי באמצעות בעלי חיים במהלך תקופת הטיפול לממאירויות ראש וצוואר. הערכה על בסיס מדדFACT-G (Functional Assessment of Cancer Therapy-General Scale) בוצעה בתחילת המחקר, לאחר שלושה שבועות ולאחר שבעה שבועות (בתום הטיפול) וכן הושלם מדד להערכת שביעות הרצון מההתערבות.

המפגשים בין בעלי החיים והחולים נערכו בחדרי ההמתנה של הטיפול הקרינתי, חדרי טיפול כימותרפי או בחדרים בבתי החולים. 37 חולים השלימו לפחות הערכה בתחילת המחקר והערכה נוספת במהלך המעקב. במהלך שבעת שבועות המחקר תועדה ירידה בולטת ומובהקת בבריאות הגופנית וביכולת התפקודית של החולים. עם זאת, נרשמה עלייה משמעותית במדדי בריאות חברתית ורגשית.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר מעידים על שיפור בתפקוד החברתי והרגשי, למרות נטל תסמינים גבוה וירידה צפויה בבריאות הגופנית והיכולת התפקודית.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום