האם חיסון HPV מעודד סקס?

(0)
לדרג

האמריקאים חוששים שחיסון נערות נגד הווירוס שעלול להתפתח לסרטן צוואר הרחם, יכול להוביל ליותר התנסויות במין לא בטוח. מחקר חדש בדק אם יש לכך בסיס

מאת: ד"ר עמית עקירוב

האם חיסון נגד HPV, וירוס הפפילומה האנושי, שעלול לגרום לסרטן צוואר הרחם, מלווה בעלייה בשכיחות זיהומים המועברים במגע מיני במתבגרות? במאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת JAMA Internal Medicine מדווחים החוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי החיסון אינו מלווה בעלייה בשיעור מחלות מין בעקבות מין לא מוגן.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שיעור החיסון נגד HPV במתבגרות בארה"ב עדיין נמוך, כאשר אחת הסיבות לכך היא חשש כי החיסון יעודד פעילות מינית עקב ירידה בתחושת הסיכון לזיהומים המועברים במגע מיני. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין חיסון מתבגרות כנגד HPV לעלייה בשיעורי זיהומים המועברים במגע מיני.

החוקרים התבססו על מאגר נתונים גדול של נערות מתבגרות בגילאי 12-18 שנים בארה"ב ובחנו את הקשר בין החיסון כנגד HPV ובין שיעור הזיהומים המועברים במגע מיני בנערות שחוסנו, בהשוואה למי שלא קיבלו את החיסון. זיהומים המועברים במגע מיני שנבדקו הם - איידס, הרפס, כלמידיה, זיבה או הרפס.

מהנתונים עולה כי שיעור הזיהומים המועברים במגע מיני לפני החיסון היה גבוה יותר בקרב נשים שחוסנו בהשוואה לנשים שלא קיבלו את החיסון כנגד HPV (עלייה של 37%). שיעור זיהומים המועברים במגע מיני עלה בקבוצת הנשים המחוסנות והלא-מחוסנות בשנה שלאחר החיסון (עלייה של 50%).

מנתונים אלו עולה כי אין קשר בין חיסון נגד HPV לעלייה בשיעור זיהומים המועברים במגע מיני בהשוואה לנשים צעירות שלא קיבלו את החיסון. קשר דומה תואר גם בתתי-קבוצות של בנות בגילאי 12-14 שנים ובגילאי 15-18 שנים, כמו גם בקרב נשים שנטלו טיפול בגלולות למניעת הריון באותו רבעון.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום HPV - וירוס הפפילומה, קונדילומה, צוואר הרחם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום