השמנה אצל ילדים וצליאק

(0)
לדרג

ממחקר חדש מאיטליה עולה כי הצליאק לא קשור לעודף משקל: מחלת הצליאק יכולה להופיע גם בילדים מלאים יותר, שירדו במשקל עם התחלת דיאטה דלת גלוטן

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אין קשר בין משקל לצליאק? לילדים בעלי עודף משקל סיכון דומה לפתח צליאק כמו לילדים רזים. כך עולה מהתוצאות מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Pediatric Gastroenterology and Nutrition.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בין 0.5-15% מהאנשים בעולם המערבי סובלים מצליאק. לעתים קרובות, חולי צליאק סובלים משלשולים והפרעה בספיגת מרכיבי מזון. במטרה לבחון את השכיחות של מחלת צליאק בילדים בעלי עודף משקל והשמנתיתר, החוקרים אספו נתונים מאוניברסיטת רומא בין השנים 1998-2003 אודות 1,527 ילדים ומבוגרים צעירים בני 2-24.

החוקרים מדווחים כי 17 ילדים (כ-1%) נמצאו חיוביים למחלת צליאק על פי בדיקות דם ועדות לפגיעה במעי הדק. אלו שנמצאו חיוביים למחלת צליאק הונחו להתחיל בדיאטה נטולת גלוטן מאוזנת.

ילדים עם תסמיני מחלת צליאק דיווחו על שיפור לאחר שהחלו בדיאטה נטולת גלוטן ונטו גם לרדת במשקל. החוקרים כותבים כי המסר העיקרי העולה מהמחקר הוא כי אין לשלול אפשרות של מחלת צליאק על סמך המראה של המטופל.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום