חיישן ריח לזיהוי מחלות בסמאטרפון

(0)
לדרג

תוצרת הארץ: חוקרים ישראלים מנסים לפתח חיישן אוטומטי שישולב עם אפליקציה בסמארטפון ויאבחן מחלות על פי ריח

מאת: מערכת zap doctors

ד"ר אף. השלב הבא של האפליקציות הרפואיות כבר כאן: אף אלקטרוני, חיישן אשר מבודד ומזהה מולקולות המייצרות ריח בשתן או בנשימה של החולה. זאת בהמשך למחקרים לפיהם למשל כלבים יכולים לזהות את סרטן הערמונית בדיוק של 98% בהתבסס על ריח. השלב הבא, מקווים המדענים, הוא פיתוח של החיישן שיזהה מחלות על פי ריח.

קבוצה אחת אשר עובדת על פיתוח כזה, ובראשה עומד פרופסור חוסאם חאיק מהטכניון, רוצה לשלב את החיישן עם אפליקציית סמארטפון. כך יהיה ניתן לאבחן באמצעות הסמארטפון מספר רב של מחלות אחרי נשיפה אחת. הפרוייקט, The Sniffphone Project, נתמך בסך של 6.8 מיליון דולר על ידי הנציבות האירופית.

לדברי פרופסור חאיק, הפרויקט יאפשר לאבחן מחלות עם מכשור קטן וזול שאינו צורך הרבה אנרגיה. בנוסף יאפשר אבחון מיידי ומוקדם באופן מדויק ולא פולשני. האבחון המוקדם קריטי במיוחד במחלות מסכנות חיים כגון סרטן.

פיתוח החיישן החל ב-2006 בשיתוף פעולה עם חוקרים מכל רחבי העולם כולל גרמניה, לטביה, אוסטריה, פינלנד ואירלנד. החיישן יעשה שימוש בטכנולוגיית נאנו שבו חיישנים קטנים מאוד, אשר יקראו את הנשיפה ויעבירו את המידע דרך הסמארטפון המחובר לחיישן אל מערכות לעיבוד וניתוח המידע.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום