3 נשים מתו מזריקת פניצילין

(0)
לדרג

נשים מבוגרות בנות 70 ויותר פיתחו תגובה קשה לזריקה. בעקבות כך, אף שלא קיימת הנחייה דומה בעולם, הוחלט במשרד הבריאות להגביל את השימוש בתרופה

מאת: מערכת zap doctors

שלוש נשים מבוגרות, בנות 70 ומעלה, מתו בחודשים האחרונים מזריקת פניצילין, ובעקבות כך משרד הבריאות מנחה להמעיט את השימוש בתכשיר האנטיביוטי ככל הניתן. יש לציין שמדובר בנשים עם מחלות רקע, אי ספיקת לב והפרעות קצב, שקיבלו את הטיפול בעבר.

לפי הודעת משרד הבריאות, בהמשך לאזהרת הבטיחות שהופצה על ידי המחלקה לניהול סיכונים ומידע תרופתי, הוחלט ובתיאום עם האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות והוועדה המייעצת לבטיחות הטיפול התרופתי על הגבלת השימוש בתכשירים המכילים Benzathine benzylpenicillin, אלא אם אין חלופה, למשל מטופלים שלא מסוגלים לבלוע תרופות. לפי הערכות הרופאים, הנשים פיתחו כתוצאה מהזרקת התרופה לעורק או וריד, ולכן אם כבר מזריקים יש להקפיד על הזרקה לתוך השריר.

עוד מציינים במשרד הבריאות כי ברחבי העולם לא הופסק השימוש בתכשירים המכילים Benzathine benzylpenicillin בעולם, וזאת למרות שידוע על מקרים דומים, לא ידוע על נקיטת צעדים מחמירים כאלו בשום מקום. עם זאת ננקטו אמצעי הבטיחות עד בירור המקרים.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום