אבחון סרטן ואירוע מוחי

(0)
לדרג

בשנה שלאחר בשורת האיוב המודיעה על גילוי מחלה ממארת, עולה הסיכון לקבל אירוע מוחי; הסיכון גבוה יותר כשמדובר בממאירויות של הריאה, לבלב ומעי גס ורקטום

מאת: מערכת zap doctors

אבחון של מחלה ממארת, בעיקר סרטן ריאות, סרטן לבלב או סרטן מעי גס ורקטום, מלווה בסיכון מוגבר לאירועים מוחיים בטווח הקצר מהגילוי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת Annals of Neurology.

במסגרת המחקר, ערכו חיפוש במאגרי נתונים אחר אנשים שאובחנו לא מזמן כחולים בסרטן שד, סרטן מעי גס ורקטום, סרטן ריאה, סרטן לבלב, או סרטן ערמונית, בתקופה שבין 2001-2007. חולים אלו הותאמו באופן פרטני לפי גיל, מין, מוצא ומחלות רקע לקבוצת ביקורת של משתתפים ללא ממאירות, וכל זוג היה במעקב עד שנת 2009.

בקרב כ-327 אלף זוגות של חולי סרטן ואנשים בריאים, שיעורי התחלואה המצטברים עמדו על 5.1% בחולים עם סרטן ריאות, בהשוואה ל-1.2% באנשים מקבוצת הביקורת, 3.4% בחולים עם סרטן לבלב בהשוואה ל-1.3% בקבוצת ביקורת, 3.3% בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום לעומת 1.3% בביקורות, 1.5% בנשים עם סרטן שד לעומת 1.1% בביקורות, ו-1.2% בחולים עם סרטן ערמונית לעומת 1.1% בביקורות. הסיכון המוגבר פחת מעט לאורך זמן ולרוב לא נותר מעבר לשנה אחת.

החוקרים כותבים, כי מהנתונים עולה כי מחלה ממארת מלווה בסיכון מוגבר לאירועים מוחיים בטווח הקצר. מהממצאים עולה כי הסיכון הגבוה ביותר תואר עם ממאירויות של הריאה, לבלב ומעי גס ורקטום.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום