גניקולוגיה אסתטית: להרגיש שוב צעירה

(0)
לדרג

השנים והלידות חלפו - ואת מרגישה שהאזורים האינטימיים בגופך כבר לא נראים ומתפקדים כמו פעם? תחום הגניקולוגיה האסתטית יכול לעזור לך לחזור להרגיש צעירה

מאת: ד"ר רונן גולד

יותר ויותר נשים מודעות היום לנושא האסתטיקה - והראיה לכך היא שיעור הולך וגובר של ניתוחים פלסטיים מגוונים: הקטנת או הגדלת חזה, מתיחת פנים, שאיבת שומן ועוד. לאחרונה גם נושא האסתטיקה הגניקולוגית תופס תאוצה, כחלק מהרצון לשיפור מראה ואיכות חיים. מלבד הפן האסתטי, יש נשים שבעיות מבניות אסתטיות גורמות להן לקשיים בתפקוד היומי: הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים ואף קושי או כאב ביחסי מין. עבור נשים אלה, הצורך בניתוח הוא קודם כל למען שיפור איכות החיים.

למי מיועד ניתוח וגינלי אסתטי?

לכל אישה שמוטרדת ממראה וצורת האזורים האינטימיים שלה - מדובר בשלושה סוגי נשים.

1. צעירות לפני הריונות ולידה, הרוצות לשפר מראה או תפקוד.

2. נשים לאחר לידות, הרוצות לחזור למראה ותפקוד קודם.

3. נשים מבוגרות, הרוצות להיראות צעירות יותר גם באזורים האינטימיים.

האם אפשר להחזיר את הווגינה למצבה הקודם, ללא ניתוח ורק בעזרת טיפולים קוסמטיים אחרים?

עד היום, הדרך היחידה לטפל בבעיות אלה היא בניתוחים. כיום יש אופציות נוספות, השאובות מעולם הכירורגיה הפלסטית: טיפולי לייזר, הזרקות בוטוקס והזרקות פילרים.

האם מדובר בסוג אחד של ניתוח או טיפול - או שמדובר במספר פרוצדורות?

מדובר במספר ניתוחים/פרוצדורות שונים. כאשר יש "לתפור את החליפה" המתאימה לכל אישה, הן על סמך הבעיה שמטרידה אותה והן על סמך הממצאים הפיזיים והתוצאה הרצויה. ניתן לשלב בין מספר סוגי ניתוחים וגם בין ניתוחים לבין טיפולים אסתטיים שאינם ניתוחיים.

לכן יש לעבור הערכה מקיפה ומתאימה ע"י מומחה בתחום, לפני ההחלטה על כל פעולה כזו. בין האפשרויות הקיימות: טיפול ברפיון נרתיקי, בריחת שתן קלה, טיפול בעודפי עור, א-סימטריה, הידלדלות הרקמה התת עורית או שינויי צבע בשפה הקטנה והגדולה, הצערת ערווה, טיפול בהצטלקות לאחר לידה, מכשיר לייזר המשמש להצרת נרתיק, תיקון צניחה ובריחת שתן ועוד. כל אלה הן רק חלק מהפרוצדורות האפשריות.

האם האפשרויות האלה כוללות סיכונים וסיבוכים?

כמו בכל פעולה רפואית, גם כאן ייתכנו סיבוכים, כמו פתיחת תפרים מוקדמת, דימומים, הצטלקות לא תקינה, זיהומים, גירוי מקומי, כוויות (בטיפולי לייזר - נדיר) וירידה בתחושה.
לניסיונו של המנתח יש תפקיד חשוב ביותר בהצלחת הפרוצדורה ובהפחתת הסיכוי לסיבוכים בשיעור ניכרת. בחירה נכונה של מנתח תבטיח שיפור מראה, שיפור בחיי המין ושיפור בהערכה העצמית, ההופכים את הניתוח לנחוץ רפואית - ולא רק אסתטית.

איזו הכשרה רפואית נדרשת כדי לבצע את הניתוח?

מומלץ כי רופא גניקולוג המכיר את האנטומיה והפיזיולוגיה הגניקולוגית והוא בעל התמחות והכשרה ברצפת האגן, בניתוחים ובטיפולים אסתטיים גניקולוגיים, יבצע את הפרוצדורות הללו, כדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר - במינימום סיבוכים.

מה באשר לתהליך ההחלמה?

ההחלמה מהירה וקלה והתוצאות מרשימות: שיפור ניכר במראה, בתפקוד ובהערכה העצמית. יש חשיבות אדירה, כמובן, למיומנות ולניסיון של הרופא המטפל ולמילוי אחרי ההנחיות, לאחר הפרוצדורה.

מי איננה יכולה לעבור ניתוח כזה?

על נשים בהריון, נשים הסובלות מזיהום פעיל של קונדילומה או הרפס, נשים שמדד מסת הגוף שלהן (BMI) גבוה מ-40, נשים הסובלות מרגישות יתר לאור, מהפרעות פסיכיאטריות קשות או שיש אצלן חשד לממאירות - כדאי להימנע מטיפולי אסתטיקה וגינלית.

כיצד הניתוח משפיע על חיי המין של המטופלות?

לאחר ההחלמה, רובן המוחלט של הנשים מדווחות על שיפור בחיי המין - וכך גם מבחינת תחושה, בטחון עצמי, הנאה וכו'.

ד"ר רונן גולד הוא מומחה בגניקולוגיה, מילדות ואורוגניקולוגיה, מומחה לניתוחי שיקום רצפת האגן ואסתטיקה גניקולוגית

סייעה בהכנת הכתבה: רון שגב פינקלמן, כתבת zap doctors

בואו לדבר על זה בפורום אורוגניקולוגיה - דליפת שתן וצניחת רצפת האגן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום