סוכרת נעורים: ניטור מאריך חיים

(0)
לדרג

מחקר, המתקיים מעל 30 שנים בארה"ב, מדגים כי לסוכרתיים מסוג 1 קיימת אפשרות להשפיע על אריכות חייהם באמצעות ניטור מוגבר ומוקדם של רמות הסוכר בדם

מאת: מערכת zap doctors

חולים המתמודדים עם סוכרת סוג 1, אשר מקפידים לנטר בקביעות את רמות הסוכר בדמם כבר בשלבים מוקדמים של המחלה, עתידים לחיות זמן ארוך יותר. כך עולה ממחקר חדש של סוכנות המכונים הלאומיים לבריאות (NIH) בארה"ב, שנערך במשך 32 שנים.

הניסוי, והמחקר שהתקיים בעקבותיו, כלל 1,441 משתתפים בין הגילאים 13-39 שהיו במהלך שלבי האבחון הראשוניים של המחלה. במסגרת המחקר, המשתתפים חולקו לשתי קבוצות אקראיות כשאחת מהן ניהלה ניטור של רמות הסוכר בדם (גלוקוז) בתדירות גבוהה - משטר שנועד לשמור את רמות הסוכר קרובות ככל הניתן לרמות שאותן מייצר הגוף בקרב אנשים שאינם חולים. המחצית השנייה של המשתתפים ניהלה ניטור קונבנציונלי בלבד. כבר בסוף השלב הראשוני של המחקר ניראה כי החולים בקבוצה שניטרו בצורה מוקפדת יותר את רמות הסוכר, סבלו פחות ממחלות עיניים, עצבים וכליות מאשר חברי הקבוצה המקבילה.

המעקב אחר משתתפי המחקר נמשך לאורך 27 שנים בממוצע, והחוקרים מצאו שבזמן זה מתו 107 מהמשתתפים. בקרב הקבוצה שהוקצתה מלכתחילה לטיפול הסטנדרטי נרשמו 64 מקרי מוות, ואילו בקבוצה שניהלה משטר ניטור מוגבר נרשמו 43 מקרי מוות - 33% פחות. סיבות המוות השכיחות ביותר היו מחלות לב (22%) סרטן (20%) סיבוכים קשים מסוכרת מקרים שבהם רמת הגלוקוז בדם הייתה גבוהה או נמוכה בצורה מסוכנת (18%) ותאונות (17%).

מחקר פורץ דרך זה נערך במימון ארגון JDRF העולמי (האגודה לסוכרת נעורים) אשר חרט על דגלו קידום מחקרים לשיפור איכות חיי הסוכרתיים ומניעת סיבוכי המחלה. הארגון קידם ומימן עד כה מחקרים בכל העולם בסכומים של מאות מיליוני דולרים. מדי יעקבזון, מנכ"לית האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל JDRF: "הודות לממצאים אשר הצטברו במשך השנים ולממצאי המחקר הנוכחי פורץ הדרך, מיליוני מאובחנים חדשים בסוכרת מסוג 1 יוכלו לעכב ואף למנוע סיבוכים קשים ולא פעם קטלניים, של המחלה. האגודה לסוכרת נעורים בישראל מקדמת מחקרים למציאת מרפא למחלה ולשיפור איכות חייהם של סוכרתיים מסוג 1. במהלך השנים זו העבירה מעל ל-60 מיליון שקלים עבור מחקרים ישראליים העוסקים בפיתוח טיפולים מתקדמים לטובת מניעת סיבוכי המחלה ומציאת מרפא".

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת נעורים (סוג 1) טיפול והתמודדות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום