מחקר: איך להפסיק לעשן?

(0)
לדרג

מחקר חדש בדק מה יעלה את סיכויי ההצלחה בגמילה מסיגריות; נמצא כי שילוב של תמיכה באינטרנט ובטלפון הוא האופטימלי. עוד עוזר - בן זוג לא מעשן בבית

מאת: מערכת zap doctors

רוצים להפסיק לעשן? מחקר חדש קובע שילוב של תמיכה בטלפון וברשת האינטרנט הם אופציה יעילה לגמילה מסיגריות, יותר מכל אחת מהדרכים האלו בנפרד.

במאמר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Morbidity and Mortality Weekly Report, מתארים החוקרים את התוצאות של סקר מטעם ה-CDC שכלל ארבע מדינות בתקופה שבין יולי 2011 ועד פברואר 2012. במחקרים מתוארים משתתפים שנעזרו בשירותים המוצעים להפסקת עישון באלבמה, אריזונה, פלורידה וורמונט השיבו לשאלות סטנדרטיות לאיסוף נתונים דמוגרפיים והרגלי עישון דרך האינטרנט, דואר או טלפון, כאשר נכללו בתוכנית מבוססת טלפונים או מבוססת אינטרנט. החוקרים השלימו סקר חוזר לאחר שבעה חודשים, ושאלו את המשתתפים אם עישנו במהלך 30 הימים האחרונים ואם השתמשו באחד השירותים המוצעים או בשניהם.

מבין כ-5,000 משתתפים, 2,238 נעזרו בשירותים טלפוניים, 1,848 נעזרו בשירותי אינטרנט ו-1,307 השתמשו בשני השירותים המוצעים. מהנתונים עולה כי בקרב משתתפים שהשתמשו בשני השירותים המוצעים תועדה עלייה של 20% בסיכוי להימנעות מעישון במהלך 30 הימים האחרונים, בהשוואה למשתמשים בשירותי טלפון ועלייה של כ-50% בסיכוי להימנעות מעישון במהלך 30 הימים האחרונים, בהשוואה ל-34% מהמשתמשים בשירותי טלפון ו-29% מהמשתמשים בשירותי אינטרנט.

אלו שהשתמשו בשני השירותים המוצעים היו צעירים יותר בהשוואה למי שהשתמשו בשירותי טלפון, אך מבוגרים יותר מאלו שהשתמשו בשירותי אינטרנט בלבד, עם רמת השכלה גבוהה יותר בהשוואה למשתמשים בשירותי טלפון, אך נמוכה יותר בהשוואה לאלו שהשתמשו בשירותי אינטרנט. לא תוארו הבדלי מין או גיל. עם זאת, בקרב משתתפים שהתגוררו עם בן/בת זוג תועד סיכוי גבוה יותר להימנעות מעישון אם אף אחד אחר בביתם לא נהג לעשן.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי זמינות בשני השירותים האפשריים להפסקת עישון עשויה להגדיל את שיעורי ההצלחה של ניסיונות להפסקת עישון. השימוש בשירותים מבוססי אינטרנט ומבוססי טלפון יחדיו מספקת כלי חדש במסגרת תכניות בריאות הציבור.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכולוגיה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום