אפליקציה: יומן אכילה לסוכרתיים

(2)
לדרג

סוכרת וסוכרת נעורים בפרט דורשות מעקב קפדני אחר מה שאוכלים ואחרי רמות הסוכר. אפליקציה חדשה מאפשרת לצלם את הארוחות ולקבל תזכורות לניטור סוכר

מאת: מערכת zap doctors

הקפדה על תזונה נכונה ואיזון סוכר חשובים מאוד לחולי סוכרת וסוכרת נעורים, שיכולים להיעזר כיום בטכנולוגיות החדשות במקום הפנקס מפעם. אפליקציה חדשה Meal Memory לוקחת את התיעוד צעד אחד קדימה, ומאפשרת להעלות צילומים של כל ארוחה ולתעד את רמת הסוכר בדם לפניה.

לאחר שעתיים האפליקציה מזכירה למשתמש שעליו למדוד שוב את רמת הסוכר בדם כדי לבחון כיצד השפיעה עליו הארוחה. האפליקציה יוצרת יומן ויזואלי של הארוחות עם נקודות צבעוניות על התמונה עצמה אשר מייצגות את האופן שבו המזון השפיע על רמת הסוכר בדם.

אפליקציה זו חשובה מכיוון שלחולי סוכרת סוג 1 יש צורך אמיתי במעקב אחר מה הם אוכלים. סוכרת סוג 1 יוצרת תנודות רבות ברמת הסוכר בדם. מדדים אלו מושפעים מהמדד הגליקמי של המזון אותו אוכלים ואף משתנים במהלך היום. כמו כן, התגובות למזון בסוכרת סוג 1 משתנות מחולה לחולה. רמת הסוכר בדם של אנשים שונים מושפעת ממאכלים שונים. זאת בניגוד לסוכרת סוג 2, בה התנודות ברמת הסוכר בדם צפויות יותר.

אין ספק שתיעוד יומיומי של כל מה שאנו אוכלים יכול להעיק, אך מפתחי האפליקציה מקווים כי הפשטות והמהירות שבהן ניתן לצלם תמונה תעזור לאנשים לנהל מעקב אחר הנתונים. המטרה הסופית היא כמובן להגיע לתזונה נכונה וקבועה אשר עוזרת למשתמש להגיע לאיזון ברמות הסוכר בדם.

את האפליקציה ניתן למצוא בחנויות האפליקציות של iOS ואנדרואיד.

נכון להיום על חולי הסוכרת להשתמש במכשירים שונים כדי לעקוב אחר רמות סוכר בדם, תזונה והשפעותיה, פעילות גופנית והשפעותיה על קצב לב, סוכר בדם, רמות האינסולין הדרושות ועוד. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת אנחנו רואים שיותר ויותר מכשירים מאפשרים לעשות את כל הפעולות באותו המכשיר. אך אם הדבר אינו אפשרי, יוצרים שיתופי פעולה עם חברות אחרות כדי שהמכשירים יוכלו "לתקשר" זה עם זה ולהעביר מידע. דבר זה הופך את המעקב אחר הבריאות לקל יותר ומהיר יותר.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום