פאפ: לסביות נבדקות פחות

(0)
לדרג

משטח הפאפ היא אחת הבדיקות ההכרחיות לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם; מחקר אוסטרלי חדש מחזק את העדויות לפיהן לסביות לא נוטות להקפיד להיבדק

מאת: מערכת zap doctors

האם יש הבדל בין גישתן של הנשים ההטרוסקסואליות לגישתן של הנשים הלסביות ביחס לבדיקות משטח פאפ? לפי מחקר חדש שנערך באוסטרליה ופורסם לאחרונה בכתב העת BMC Women's Health, התשובה היא כן.

חוקרים מאוניברסיטת מערב סידני בדקו את גישתן והתנהגותן של נשים לסביות לבדיקות הפאפ, בעזרת ראיונות עומק שערכו פנים אל פנים או ראיונות טלפוניים עם 9 נשים לסביות בטווח גילאים רחב (18-69). רוב הנשאלות סיפרו אמנם כי הכירו מישהי שאובחנה עם סרטן צוואר הרחם בשלב כלשהו, אך לא תמיד הדבר הוביל אותן לביצוע הבדיקות המאפשרות גילוי מוקדם. בקרב הנשאלות, סביבתן החברתית ואנשי מקצוע בתחום הבריאות, הייתה חסרה מודעות ביחס לסיכון להידבק במחלות המועברות במגע מיני בין לסביות, ועל הצורך שלהן להיבדק. מכיוון שבדיקות הפאפ מהוות דרישה מוקדמת לביצוע טיפול הפרייה חוץ גופית (IVF) באוסטרליה, סיפרו חלק מהנשאלות שאילולא דרישה זו, הן וכמה מחברותיהן לא היו מבצעות אותה.

ממצאי המחקר הקטן מאששים נתונים שעלו בספרות המדעית, לפיהם, מרבית הנשים הלסביות אינן עוברות בדיקות פאפ לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם בתדירות המומלצת.

עורכי המחקר מדגישים את הקושי שבהעלאת המודעות לבדיקות הפאפ בקרב לסביות, בעיקר בעקבות תפיסות מוטעות לגבי רמת הסיכון להידבקות בוירוס הפפילומה האנושי (HPV). על פי החוקרים, יש צורך בגיבוש תכניות חינוכיות ייחודיות המכוונות, הן כלפי נשים לסביות, והן כלפי אנשי מקצוע בתחום הבריאות, במטרה לשפר את שיעורי ההיענות לבדיקות אלו בקרב נשים לסביות.

סרטן צוואר הרחם הוא מבין סוגי הסרטן השכיחים ביותר בקרב נשים בעולם. מאז הוכנסה בדיקת הפאפ (משטח צוואר הרחם) לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם, חלה בעולם ירידה משמעותית בשיעור מקרי סרטן צוואר הרחם ובתמותה ממחלה זו. עם זאת, נצפו הבדלים בשיעורי ההיענות לבדיקה בקרב קבוצות חברתיות כלכליות שונות, כאשר היענות נמוכה במיוחד נצפתה בקרב נשים המגדירות עצמן לסביות.

בואו לדבר על זה בפורום בואו לדבר על זה בפורום HPV - וירוס הפפילומה, קונדילומה, צוואר הרחם.

באדיבות האגודה למלחמה בסרטן

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום