תרופה חדשה לפסוריאזיס

(19)
לדרג

לאחר שהוכיחה את עצמה, קוסנטיקס (Cosentyx סקוקינומאב) קיבלה אישור אירופאי כטיפול קו ראשון לחולי פסוריאזיס ברמה בינונית-חמורה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

התרופה קוסנטיקס (Cosentyx סקוקינומאב) מבית נוברטיס קיבלה לאחרונה את אישור רשות התרופות האירופית (EC), כקו ראשון בטיפול מערכתי במבוגרים הסובלים מפסוריאזיס רובדית בדרגה בינונית עד חמורה. קוסנטיקס היא התרופה הביולוגית היחידה היכולה לשמש כקו הטיפול המערכתי הראשון, וכחלופה לטיפולים בעלי תופעות לוואי קשות; כל שאר התרופות הביולוגיות מומלצות כקו טיפול שני.

"עור נקי יכול להפוך למציאות עבור המטופלים החיים עם פסוריאזיס", אמר לאחרונה דייוויד אפשטיין, מנכ"ל נוברטיס פארמה. "כמעט חמישים אחוזים מן החולים אינם מרוצים מהטיפולים הנוכחיים שלהם, ובכללם גם הטיפולים הביולוגיים, עובדה המצביעה על צורך משמעותי של החולים שטרם ניתן לו מענה. קוסנטיקס תיתן לחולים סיכוי טוב יותר ליהנות מעור נקי או כמעט נקי". לפי המחקר הקליני שנערך לבחינת התרופה, אצל 70% או יותר מהמטופלים שקיבלו במחקרים קליניים 300 מ"ג קוסנטיקס התנקה העור לחלוטין או כמעט לחלוטין במהלך 16 שבועות הטיפול הראשונים, ותוצאה זו נשמרה אצל מרבית המטופלים שהמשיכו בטיפול עד לשבוע 52. כמו כן הראו הנתונים מתוכנית הניסויים הקליניים על קוסנטיקס מתאם חיובי משמעותי בין עור נקי לחלוטין או כמעט לחלוטין לבין איכות החיים הקשורה לבריאות של חולי הפסוריאזיס.

בנוסף לאישור באירופה, אושרה קוסנטיקס גם באוסטרליה לטיפול בפסוריאזיס רובדית בדרגה בינונית עד חמורה, וביפן לטיפול בפסוריאזיס רובדית בדרגה בינונית עד חמורה ובדלקת מפרקים פסוריאטית פעילה (PsA).מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) צפוי לתת את החלטתו לגבי פסוריאזיס רובדית בדרגה בינונית עד חמורה בקרוב.

פסוריאזיס היא מחלה כרונית המתווכת על ידי מערכת החיסון, המתאפיינת בנגעים עבים על אזורים נרחבים של העור, הנקראים "רבדים", וגורמים לגרד, לקשקשים ולכאב; המחלה מלווה בפגיעה משמעותית באיכות החיים הן מבחינה גופנית והן מבחינה נפשית.עד כ-3% מאוכלוסיית העולם, יותר מ-125 מיליוני אנשים, סובלים מפסוריאזיס.

בואו לדבר על זה בפורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום