הדליקו מנגל בבית ואושפזו

(0)
לדרג

הורים ושני ילדים נפגעו מהרעלת עשן לאחר ניסיון לחמם את הבית באמצעות מנגל. מומחה: "הקפידו על אוורור כשמשתמשים בחימום באמצעות עץ"

מאת: מערכת zap doctors

בני משפחה מחיפה, הורים ושני ילדיהם הובהלו בסוף השבוע למרכז הרפואי בני ציון, כשהם סובלים מהרעלת עשן. זאת לאחר שחיממו את הבית על ידי הדלקת מנגל במשך מספר שעות, ואף הלכו לישון כשהחלונות סגורים ודלתות סגורות.

בני המשפחה נזקקו לטיפול בתא לחץ ותמיכת חמצן בריכוז גבוה בשל הרעלת פחמן חד חמצני שמקורו בעשן. לדברי מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר מיכאל קפקא, בני המשפחה סבלו תחילה מהכרה מעורפלת, קשיי נשימה, כאבים בחזה וכאבי ראש, עקב הרעלת עשן, ולאחר שמצבם השתפר, הם סיפרו כי החליטו להדליק את המנגל בגלל הקור העז". לאחר הטיפול ולאחר שיפור ניכר במצבם הרפואי, הם שוחררו לביתם. יש לציין שאין זה המקרה הראשון, גם לפני שנתיים בתקופת החורף הגיעו לבני ציון נפגעים לאחר שאיפת עשן באופן דומה.

מנהל מחלקת הילדים והמעבדה המיקרוביולוגית במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' יצחק סרוגו, שטיפל בילדי המשפחה, אמר כי, "שאיפת עשן עלולה להוביל בשלב החריף למוות, ובטווח הארוך עלולים להיגרם סיבוכים שונים, כמו הפרעת זיכרון והפרעת תנועה, העלולים להופיע כחודש לאחר החשיפה ולהימשך זמן רב. חשוב להכיר את הסכנות הטמונות בחימום באמצעות פחמים או עצים ויש להקפיד על אוורור מתאים של הבית כאשר משתמשים בחימום באמצעות עץ".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה (מיון).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום