ניתוח הגדלת חזה: כיצד נקבע גודל השתל?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

ניתוח להגדלת חזה הינו הניתוח הפלסטי הפופולרי ביותר. כיצד קובעים את גודל השתל וצורתו? ומה הקושי העלול להתעורר בביצוע ממוגרפיה לאחר הניתוח?

רופא מנתח פלסטי
053-7932201 (מספר מקשר)

ניתוח להגדלת החזה ניתן לבצע מעל גיל 17, כאשר כל מקרה נבדק לגופו על ידי המנתח פלסטי ובהתאם לנתונים האישיים של כל אחת ולאחר בדיקה.

הניתוח אינו מומלץ לנערות מתבגרות שגופן עדיין לא הפסיק להתפתח.

לאילו נשים מתאים לבצע ניתוח להגדלת חזה?

לבעלות שדיים קטנים, באופן יחסי למבנה גופן.

לנשים לאחר לידה ו/או הנקה.

לבעלות חזה א-סימטרי.

לנשים לאחר ירידה חדה במשקל, שבעקבות כך חלה אצלן ירידה בנפח השדיים.

מה קורה בפגישה הראשונה אצל המנתח הפלסטי?

בפגישת הייעוץ הראשונה, בודק הרופא את המבנה הקיים ובוחן האם לא קיימות מגבלות גופניות או רפואיות לביצוע הניתוח. שומע את ציפיות הפציינטית ורצונותיה כמו כן, מוודא שאכן הגדלת חזה זה הניתוח שמתאים לה (לעתים הפציינטית זקוקה להרמת חזה, ולעתים היא זקוקה להגדלה ולהרמה גם יחד). תיאום הציפיות חשוב מאוד.

מכיוון שבמרבית המקרים, הנשים רוצות חזה גדול יותר ממה שמתאים לגופן. תפקידו של הרופא הוא להסביר להן ולהעריך נכונה את הגודל והמבנה שמתאים.

בפגישת הייעוץ, עורך הרופא בדיקה גופנית ובוחן את גודל וצורת השדיים, צורת הפטמה והעטרה, מיקום הפטמה ביחס לקפל התת שדי, איכות העור של הנבדקת, רקמת השד ומבנה בית החזה. לאחר הבדיקה, יוכל המנתח להמליץ על סוג השתל מיקומו וצורתו.

איזה סוגי שתלים משמשים לניתוח הגדלת חזה?

קיים מבחר גדול של צורות שתלים ובהם שתלים עגולים וסימטריים, שתלים שטוחים או גבוהים, שתלים אנטומיים בצורה "טבעית" וכדומה. השתלים עשויים מעטפת סיליקון וממולאים בסיליקון ג'ל בצמיגות גבוהה, המעניק תחושה טבעית, נוחה ובטיחותית יותר.

שתלי סיליקון הממולאים במי מלח פחות נפוצים היום.
בחירת השתל נעשית לפי מספר פרמטרים: מבנה הגוף, צורת השדיים, מבנה בית החזה וצורת השד שהאישה רוצה לקבל.

מה חשוב לדעת טרם הניתוח?

נשים מעשנות חייבות להפסיק את העישון, לפחות שבועיים שלושה לפני הניתוח ועד לסיום תהליך הריפוי. העישון מזיק לתהליך הריפוי ואף מעכב את ההחלמה. העישון מעלה את סיכויי הסיבוכים לאחר ניתוח, כגון: דימום לאחר הניתוח, התפתחות זיהום ועוד.

מהם שלבי הניתוח?

במרבית המקרים ניתוח להגדלת חזה מתבצע בהרדמה כללית ונמשך כשעה עד שעה וחצי. מיקום החתך להחדרת שתל להגדלת חזה מתבצע לרוב בקפל תת שדי והוא מוסתר על ידי השד, כך שאינו נראה. אך יכול להיות גם בגבול התחתון של העטרה או בבית השחי. גודל החתך הוא כ-4-4.5 ס"מ.

לאחר ביצוע החתך, יוצר המנתח חלל שלתוכו מוחדר השתל והחתך נתפר.

מה כולל תהליך ההחלמה?

בדרך כלל, לאחר אשפוז של מספר שעות, משתחררת האישה לביתה ומתבקשת ללבוש חזייה מיוחדת לתקופה של כחודש עד חודש וחצי (גם בלילה). בשלושת השבועות הראשונים יש להימנע ממאמץ פיזי ומפעילות ספורטיבית.

תיתכן נפיחות קלה של השדיים ורגישות, אך עם הזמן זה יחלוף ובינתיים ניתן להיעזר במשככי כאבים.

האם תוצאות הניתוח נשמרות לצמיתות, מבחינת מראה ועיצוב?

השתלים הם מלאכותיים לכן הם אינם משתנים, אולם הגוף משתנה עם הזמן ועובר תהליך התבגרות טבעי, ולכן המראה הכולל יכול להשתנות עם הזמן. אולם אפשר לבצע מספר פעולות, על מנת לשמור עד כמה שיותר על תוצאות הניתוח כגון, לבישת חזיות תומכות והמעטה בהליכה ללא חזייה. הריון והנקה, עליה וירידה במשקל יכולים להשפיע על צורת השדיים (עם או בלי שתל).

האם יש צורך בהחלפת שתלים לאחר מספר שנים?

הדעות חלוקות בנושא זה. מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) ממליץ להחליף את השתלים לאחר כעשר שנים, אחרים ממליצים להחליפם לאחר 15-20 שנים ויש מנתחים הסבורים כי כל עוד השתלים שלמים אין צורך לגעת בהם ולהחליפם.

האם ניתן לבצע ממוגרפיה לגילוי סרטן לאחר ניתוח להגדלת חזה?

השתלים מקשים על ביצוע ממוגרפיה ולכן חשוב לפני הבדיקה לעדכן את הרופא באשר לקיומם של השתלים. בהתאם לכך תבוצע ממוגרפיה באופן מעט שונה, ולעיתים ישלימו את הבדיקה בעזרת אולטרסאונד ו/או MRI.

ד"ר שלמה ברודובסקי מומחה לכירורגיה פלסטית ועוסקת ברפואה אסתטית.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום