סובלת מ- 3 פריצות דיסק, פיברומיאלגיה וסוכרת

(0)
לדרג

אני חולה מורכבת שסובלת מפריצות דיסק פיברומיאלגיה וסוכרת ויש לי כאבים כרונים חזקים מאוד. מטופלת במגוון תרופות וזה לא עוזר. מה עושים?

מאת: מערכת zap dcotors

שאלה:

אני סובלת מכאבים מאוד חזקים בגב, יש לי 3 פריצות דיסק והלכתי למרפאת כאב בבאר שבע ועשו לי זריקת אפידורל ולאחר חודש עשיתי 12 זריקות בגב ולא עזר ועשיתי עוד 8 זריקות ועדיין יש לי כאבים חזקים. ביום שישי האחרון עשיתי עוד 4 זריקות כל הזריקות האלה עשיתי תחת שיקוף של רנטגן ואני עדיין סובלת. הרופא אמר לי שאני צריכה לעשות עוד זריקות עם גלי רדיו שצריך להמית את העצב ויש לי תור בחוה"מ באיכילוב. השאלה שלי אם זה לא מסוכן. אני סובלת גם מפיברומיאלגיה וסוכרת סוג 1 לא מאוזנת וגם אסתמה. מה אני יכולה לעשות כדי שלא אסבול מכאבים? אני לא מתפקדת בבית וביום יום כל מאמץ קטן גורם לי לכאבים בגב, וכל כאב שיש לי בגב מלווה ב- 40 מעלות חום ואני מגיעה לאשפוז בגלל שאני תפוסה וסובלת מכאבים חזקים מאוד. באשפוז האחרון שלי קיבלתי במיון 3 מנות של פטדין פנרגן וזריקת של פנרגן ו2 נרות וכדורים של פרקוסט 3 כדורים ביום. מה אני יכולה לעשות? אני רוצה ייעוץ מרופא מומחה.

תודה רבה.

תשובה:

דבר ראשון פריצת דיסק היא דבר שלא מלווה בחום לחלוטין וגם לא גורמות לכאב גב אלה תופעות של לחץ על עצבים כולל כאבים בגפיים, נימול עם קיצוצים או חולשה באחת גפיים . יש אפשרות לבדיקת EMG לגפיים תחתונים לוודא שמדובר בכאבים שנגרמים מלחץ על ע"ש תחתון. דבר שני יש צורך בהסתכלות על הצילומים ולחפש דלקות באזור הסקרואליאקים באגם והפסיטים שיכולים לגרום לכאב גב תחתון וגם עם ליווי חום והטיפול הוא שונה ולא בזריקות. דבר שלישי הוא שכמובן סוכרת לא מאוזנת גורמת לכאב מוגזם וגם כאבים בעלי אופי נויופטי. אני מציע לפני גישה פולשנית על פיזיותרפיה, הידרותרפיה. לא מכיר את השיטות האלה באיכילוב ואין לי ניסיון איתם.

ד"ר יונס סעיד, מתמחה בראומטולוגיה בית חולים בני ציון מחלקה ריאומטולוגית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום