הסערה פה: בתי החולים נערכים

(0)
לדרג

במשרד הבריאות נערכים לעומס תחלואה לא רגיל, ומתגברים את חדרי המיון, המוקדים הרפואיים ומערך האמבולנסים; איך תשמרו על עצמכם במזג האוויר החורפי?

מאת: מערכת zap doctors

במשרד הבריאות נערכים לעומס תחלואה חריג ולמערכת חורפית חריגה; מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק כינס דיון של הרשות עליונה לאשפוז ובריאות בשיתוף קצין רפואה ראשי בצה"ל, נציגי קופות החולים, נציגי בתי החולים, לשכות הבריאות, מד"א, ופיקוד העורף כדי לדון במוכנות מערכת הבריאות לקראת החורף והיתכנות לסופת שלגים. הדיון התמקד בעומסי תחלואת החורף למול המחסור הקיים במיטות אשפוז בבתי החולים.

לפי ההנחיות שיצאו מהדיון, קופות החולים יתגברו את המוקדים, האשפוז הביתי והמרפאות בקהילה, על פי הצורך. בנוסף הקופות כבר מיפו את החולים המונשמים וחולי הדיאליזה ונערכו לתת מענה מתאים. בתי החולים תגברו את המענה בחדרי המיון ומד"א תגבר את מערך האמבולנסים. כמו כן הופצו הנחיות לכל גופי הרפואה על מנת לפעול להיערכות מקדימה לקראת המערכת החורפית. כמו כן משרד הבריאות פותח החל מהיום חדר מצב לגופי הרפואה ויפעל בשיתוף עם חדר המצב הלאומי.

איך לשמור על עצמכם בסערה?

* חולים כרוניים מתבקשים להצטייד בכמות תרופות מספקת לשבוע לפחות.

* מנעו פגעי קור (במיוחד לאוכלוסיית הקשישים וכן להורים לתינוקות ולילדים צעירים) על ידי חימום נאות - חימום הבית בטמפרטורה קבועה של 24 מעלות בקירוב, שאינה פחותה מ- 21 מעלות. מומלץ להיעזר במד חום למדידת טמפרטורת החדר; ולשמור על לחות האויר בחדר.

*ערכו בדיקת בטיחות תנורים בדירה תוך הסתייעות בבני משפחה ואנשי מקצוע. רצוי להמנע משימוש בתנורי ספירלה ובעיקר להרחיקם מחומרים דליקים כגון מזרנים ורהיטים.

*הקפידו על לבוש חם ונוח שאינו מגביל בתנועה.

*חשוב לשתות 10-8 כוסות שתייה ליום גם ללא תחושת צמא!

*הימנעו משתייה מרובה של קפאין ואלכוהול.

*הקפידו על ארוחות קלות יחסית לעתים קרובות ( 5-6 ביום) ולהימנע מארוחות כבדות. שתייה ואוכל חמים מסייעים לשמור על חום הגוף.

* בעת השהות בבית - יש להקפיד על פעילות ותנועה, כדי להגביר את זרימת הדם וחום הגוף.

מתי כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל?

בנטילת תרופות שעלולות להגביר את הרגישות לקור (משככי כאבים ותרופות שינה)/ במצבי בריאות שעלולים להגביר סיכון זה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה (מיון).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום