חבל הטבור לא נותק; התינוק אושפז

(0)
לדרג

בן 10 ימים הגיע לבי"ח בני ציון כשהוא סובל מזיהום בכל גופו, ככל הנראה לאחר שחבר הטבור שלו נותק רק יומיים אחרי הלידה; מומחה: פרקטיקה חריגה ולא מומלצת

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

תינוק בן 10 ימים שנולד בלידה ביתית ולא נותק מחבל הטבור במשך יומיים, הובהל אתמול (ב') לבית החולים בני ציון כשהוא סובל מזיהום שהתבטא בפריחה שהופיעה בכל חלקי גופו, כולל שלפוחיות מוגלתיות.

לדברי מנהל מחלקת ילדים בביה"ח, פרופ' יצחק סרוגו, "כחלק מתהליך הבירור הרפואי שנערך על ידי הרופאים המטפלים במיון וילדים בבית החולים, התברר כי התינוק נולד בלידת ביתית, ללא ליווי צוות רפואי, פרט לדולה. בנוסף, התברר כי בוצע ניתוק מאוחר באופן חריג של חבל הטבור, רק יומיים לאחר לידתו".

בבדיקות לגילוי זיהומים, שעבר התינוק, נתקבלה תשובה כי מדובר בזיהום חיידקי שהתפשט בכל חלקי גופו והתינוק אושפז במחלקה וקיבל טיפול רפואי אנטיביוטי", אמר פרופ' סרוגו, שטיפל בתינוק. פרופ' סרוגו מדגיש כי, "הזיהום שממנו סבל התינוק, נבע קרוב לוודאי לתנאים הלא סטריליים של שבהן התבצעה לידתו - לידה ביתית ולטרנד שתופס תאוצה - לא לנתק את התינוק מחבל הטבור והשליה במשך מספר ימים לאחר לידתו". בסיום טיפול אנטיביוטי מיידי ואינטנסיבי, התינוק שוחרר לביתו במצב תקין.

לדברי ד"ר אריה ישעיה, רופא נשים בכיר ממרכז רפואי דניאלי, "אין שום סיבה שלא לנתק את השליה כל כך הרבה זמן, השליה יכולה להזדהם ולהירקב, זה חומר חי. ועד מחובר לעובר".

על הטרנד למד הרופא מהתקשורת, "אני לא מכיר את השיטה - שיטת לוטוס - זה חריג ומזעזע, להשאיר איבר חי מחובר לתינוק. גם החיות בטבע מנתקות את השליה, היא לא אמורה להיות חלק מהעובר, לאחר הלידה. אנחנו אומרים שלא לעשות ניתוק מיידי של חבר הטבור אחרי הלידה, כדי לאפשר למעט דם מהשליה לחזור לעובר לעובר, ואז ההמוגלובין עולה ויש פחות סיכוי לאנמיה. אבל ההמלצה היא לחכות כמה דקות עם הניתוק, לא מעבר".

מה דעתך על לידות בית? כיצד אפשר להבטיח שהן בטוחות?

אני לא מתנגד ללידות בית באופן כללי, אבל זה סיכון, כי מה אם משהו יסתבך? בבית חולים ניתן מענה רפואי בתוך דקות, לפעמים אפשר לאבד ילד בגלל שאין גישה מספיק מהירה לבית חולים. לפני עידן לידות בית החולים, 25% מהיולדות מתו בלידות, תוחלת החיים של נשים בכלל הייתה קצרה יותר... אני חושב שתמיד עדיפה לידה טבעית בתוך בית חולים כי אם קורה משהו יש מענה. יש גם חדרי לידה טבעיים בתוך בתי חולים".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום