אוסטיאופורוזיס: הגבלות לפרוטלוס

(0)
לדרג

לפי משרד הבריאות, בשל הסיכון לתופעות לוואי חמורות במערכת הלב וכלי הדם, השימוש בתרופה הוגבל למטופלות אשר אינן יכולות לקבל טיפול חלופי

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות מפרסם היום (ה') אזהרת בטיחות לתכשיר Protelos ( Strontium ranelate) לטיפול באוסטאופורוזיס. התכשיר מיועד לטיפול באוסטאופורוזיס חמור בנשים לאחר הפסקת המחזור החודשי בעלות סיכון גבוה לשברים.

לפי ההודעה, בשל הסיכון לתופעות לוואי חמורות במערכת הלב וכלי הדם, הוחלט ברשות התרופות האירופאית ובעקבות כך גם בישראל, להגביל את השימוש בתרופה למטופלות אשר אינן יכולות לקבל טיפולים אחרים לאוסטאופורוזיס. לפי ההנחיות החדשות, התכשיר אינו מיועד למטופלות הסובלות או בעלות היסטוריה של פקקת ורידים או תסחיף ריאתי, מחלת לב איסכמית (למשל תעוקת חזה או אוטם שריר הלב), מחלת כלי דם במח (למשל אבחון של שבץ) מחלת עורקים פריפרית ויתר לחץ דם אשר אינו מאוזן. כמו כן יש להימנע משימוש בתכשיר במקרים של חוסר ניידות זמני או קבוע.

נכתב כי במהלך הטיפול בתכשיר נצפו תופעות עוריות חמורות ומסכנות חיים. תופעות אלה נצפו בעיקר בשבועות הראשונים לטיפול, אולם עלולות להופיע בכל שלב במהלך הטיפול. לפיכך ממליצים במשרד הבריאות, כי לפני תחילת הטיפול בתכשיר ובמהלכו (בד"כ תקופתית כל 6-12 חודשים), הרופא יעריך את הסיכון לתופעות לוואי ובמידה ומופיעות תופעות לוואי אלה או שהסיכון עולה על התועלת בנטילת התרופה, ישקול את הפסקת הטיפול. יש ליידע את הרופא מיידית אם מופיעות תופעות עוריות כמו נקודות אדומות על העור או כתמים עגולים לרב עם שלפוחיות במקרים רבים התופעות העוריות מלוות בתסמינים דמויי שפעת. אם מתרחשות תופעות עוריות חמורות יש להפסיק את הטיפול, ואין לחדשו במקרים אלו. למידע נוסף יש לעיין בעלון לצרכן של התכשיר.

בואו לדבר על זה בפורום בעיות הורמונליות ומחלות עצם מטבוליות - אוסטיאופורוזיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום