ריטלין מפחית פציעות בקרב ילדים

(0)
לדרג

לפי מחקר מקיף שנערך בהונג קונג, ילדים הסובלים מ-AHDH נפצעים פחות ופונים פחות לחדרי מיון כשהם מטופלים תרופתית. התועלת הכי גבוהה - בבני נוער

מאת: מערכת zap doctors

טיפול בריטלין מפחית פציעות בילדים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות ((ADHD), כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו לאחרונה בכתב העת Pediatrics.

נמצא כי בקרב ילדים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות הנוטלים טיפול ב- Methylphenidate (ריטלין), שכיחות נמוכה יותר של פניה לחדרי מיון בשל חבלות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים מצאו כי בחולים עם ADHD נטייה מוגברת לחבלות ופציעות, עם צורך בפניה לחדרי מיון. ממחקרים אלו עלה גם כי אימפולסיביות וריכוז ירוד בחלק מהחולים עם ADHD תרמו לכמות הגבוהה של פציעות.

המחקר הנוכחי התבסס על נתונים של יותר מ-17 אלף בני 6-19 שנים, שטופלו בריטלין בין השנים 2001-2013 בהונג קונג. כ-5,000 מהילדים הללו פנו לחדרי מיון לפחות פעם אחת במהלך תקופת המחקר. בממוצע, הסיכוי לפניה לחדרי המיון עקב פציעה במהלך הטיפול התרופתי היה נמוך ב-9% בהשוואה לסיכוי שתועד בתקופות שבהן הילדים לא נטלו את הטיפול התרופתי. ההשפעה של הטיפול התרופתי הייתה גדולה יותר בקרב בני נוער מעל גיל 16 שנים, בהשוואה לילדים קטנים יותר.

לדברי המומחים, יש לזכור כי תרופות להפרעות קשב מצויות לעתים קרובות בשימוש מופרז. להערכתם לא מדובר במילה האחרונה בנושא ויש להתחיל בטיפול זה רק לאחר הערכה זהירה של המטופלים, אישור האבחון ועדות ברורה לליקוי בתפקוד בעקבות האבחון, תוך התייחסות לשיקולי סיכונים ותועלת של הטיפול.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום