2015: טיפים לעור פנים בריא

(0)
לדרג

העור נראה על הפנים? אתם יכולים לשמור עליו: התגוננו מהשמש, שמרו על משקל גוף יציב והפסיקו לעשן. החלטות בריאות לשנה החדשה: כתבה חמישית בסדרה

מאת: ד"ר מרינה לנדאו

הגיע הזמן לקבל החלטה: בשנה הבאה תהיו בריאים יותר - ותשמרו, בין היתר, על עור הפנים. כיצד תעשו את זה? התגוננו מהשמש, שימרו על שגרת טיפוח הדוקה, שימרו על משקל גוף יציב, התחילו בזמן טיפולי אנטי אייג'ינג, הפסיקו לעשן, עקבו אחרי נקודות חן ואם אתם יכולים - תעברו לגור בכפר. רק כך תשמרו על עור צעיר, בריא ויפה. במיוחד לשנה החדשה - עצות שימושיות לטובת הבריאות ועור הפנים. לגזור ולשמור.

מדוע כדאי להימנע משיזוף?

כיום יש בידינו הוכחות, מעל כל צל של ספק, כי קרני השמש מזיקות לעור. הן גורמות להזדקנות מוקדמת, קמטים, נגעים, כתמים - ואף עשויות לגרום להתפתחות של סרטן העור. נזקי החשיפה לשמש הם נזקים חמורים ובלתי הפיכים. לכן כדאי כי תבטיחו לעצמכם לא להשתזף השנה - לא מול השמש, לא במכוני שיזוף ולא "שיזוף בטוח". אין דבר כזה, "שיזוף בטוח". כל חשיפה לשמש היא מסוכנת ובלתי רצויה.

כיצד ניתן להתגונן היטב מפני השמש?

גם עבור האנשים המודעים שבינינו, קשה מאד להימנע לגמרי מחשיפה לשמש, במדינה כה שמשית וכה קיצית, משך רוב ימי השנה. תמיד תהיה חשיפה לשמש, אך רצוי לנסות ולמזער אותה ככל הניתן; ובזמן החשיפה, יש להתגונן מקרינת השמש באופן מירבי. נסו אפוא להימנע מיציאה החוצה בשעות שיא השמש (צהריים), מירחו כל בוקר קרם הגנה מפני השמש, עם מסנני קרינה; ופעמים נוספות במשך היום, הצטיידו בכובע ובמשקפי שמש. הקפידו על כל אלה לא רק בשיא הקיץ, אלא גם בחורף. יש לזכור כי גם שמש חורפית מפיצה קרינה מזיקה. שגרת ההגנה חייבת להישמר באדיקות בכל ימי השנה.

מדוע כדאי להפסיק לעשן גם בהקשר של שמירה על עור הפנים?

עוד אמת בלתי ניתנת לערעור היא השפעתו המזיקה של העישון על העור. העישון גורם לתחלואה, מסכן חיים ופוגע בעור בצורה אנושה. עישון, או שהייה לצד מעשנים, עלול לגרור פגיעה בלתי הפיכה לעור הפנים. העישון גורם לעור הזדקנות מוקדמת, קמטים, נגעים, כתמים וקמטוטים.

עד כמה החיים בעיר מזיקים לעור הפנים?

לא רק עשן הסיגריות מזיק לעור, אלא גם הפיח, עשן סביבתי וזיהום סביבה. חשיפה לזיהום אוויר משפיעה אף היא לרעה על העור ומזמנת הזדקנות מוקדמת וסיכוי לתחלואה.

מדוע כדאי להקפיד על שגרת טיפוח יומיומית קבועה?

קיבעו שגרת טיפוח קבועה, פשוטה ונוחה, אשר ניתן להתמיד בה בקלות, לאורך זמן. עור הפנים זקוק להגנה, לטיפוח, להזנה, לניקיון ולשמירה. כל אלה יושגו על ידי התייחסות זהירה לעור הפנים העדין ויכללו שימוש במוצרי טיפוח ואיפור איכותיים, ניקיון יומיומי של עור הפנים, שימוש בקרמים מעוררי לחות אשר מתאימים לסוג עור הפנים - וכל זאת באופן קבוע.

יש להתייעץ עם רופאי עור לגבי שגרת הטיפוח הרצויה לגבי התכשירים המומלצים ובמקרי הצורך להיעזר בתכשירים הניתנים במרשם, דוגמת חומצה רטינואידית, או לכל הפחות קרם המכיל רטינול (נגזרת קוסמטית של רטין A), אשר תורם לגמישות העור ולכן חיוני לשמירה על בריאותו ומראהו הצעיר והאלסטי.

כיצד ניתן לבדוק את בריאות העור? האם די בבדיקה שנתית?

יש לפנות אחת לשנה לרופא עור מומחה לשם סקירת שומות ובדיקה כללית של העור. גילוי וטיפול מוקדם של נגעים טרום סרטניים וסרטן עור, מאריכים חיים.

מדוע חיוני לשמור על משקל גוף יציב גם בהקשר של מראה העור?

חשוב מאד לשמור על משקל גוף יציב, משום שאיבוד משקל בצורה קיצונית ומהירה אחרי גיל 40 עלול להביא למצב של עודפי עור. ככל שהאדם מבוגר יותר, כך חשוב שהירידה במשקל תהיה איטית ומתונה יותר כדי שהוא יספיק להתכווץ ולהתאים עצמו למידות החדשות.

דיאטות "יו-יו" הן מתכון לעור פנים מקומט, נפול ורפוי. דיאטה כזו, אשר לא כוללת מינרלים וויטמינים חיוניים, פוגעת גם בבריאות השיער וגורמת לנשירתו.

מה בנוגע לטיפולי אנטי אייג'ינג?

טיפולי אנטי אייג'ינג הם חובה אם ברצונך לזכות בתהליך הזדקנות סלחני יותר. כדאי להתחיל בטיפולים אלה מוקדם מספיק לפני הופעות אותות זקנה משמעותיים.

סביב גיל 35 יש להיוועץ ברופא עור ולשקול איזה טיפולי אנטי אייג'ינג יכולים לסייע להאט הזדקנות או לשנות את מראה עור הפנים, כך שייראה חיוני וצעיר יותר. בין הטיפולים הבולטים: פילינג, מזותרפיה, הזרקות בוטוקס וחומרי מילוי, טיפולים בלייזר ועוד. חשוב לדעת כי חלק גדול מהפגמים ניתנים לתיקון. התאמה של תוכנית טיפול אישית מסייעת בהשגת התוצאות הרצויות. הכל תלוי בבחירת המומחה הנכון ובקבלת ייעוץ מקצועי.

ד"ר מרינה לנדאו היא מומחית לרפואת עור.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבתzap doctors.

בואו לדבר על זה בפורום מילוי קמטים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום