חיסונים מגנים מפני אלרגיה

(0)
לדרג

לפי מחקר גרמני חדש בניגוד לחששות של הורים, חיסונים דווקא יכולים להגן על הילדים מפני אלרגיה; תסמיני אקזמה למשל היו נפוצים יותר אצל מי שלא חוסנו

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

למרות טענות של הורים, ילדים שקיבלו את החיסונים השגרתיים אין עליה בסיכון להתפתחות אלרגיות בשלב מאוחר יותר; ייתכן אפילו שהחיסונים מספקים הגנה מפני מחלות אלרגיות.

החוקרים מגרמניה מסבירים כי הורים רבים מתלוננים כי חיסונים הובילו לעלייה בשכיחות תגובות אלרגיות בגיל מאוחר יותר. במחקר הנוכחי הם השוו בין ילדים מחוסנים וילדים שלא קיבלו את החיסונים ומצאו שיעורי הימצאות נמוכים יותר של הפרעות אלרגיות בילדים מחוסנים, גם בילדים מועדים לאלרגיות, ולכן חיסונים אינם כרוכים בסיכון מוגבר לתגובות אלרגיות.

במסגרת המחקר נבחנו שלושה מדגמי ילודה נפרדים, עם למעלה מאלפיים ילדים בגילאי 5-6 שנים. המדגם הראשון התבסס על ילדים שנולדו ב-1988-1989, המדגם השני התבסס על ילדים שנולדו ב-1994-1995 והשלישי התבסס על אוכלוסיית ילדים בסיכון מוגבר למחלות אלרגיות לאור היסטוריה של אלרגיה באחד ההורים. כל פי מחקר שהוצג לאחרונה בכנס מטעם -World Allergy Organization International Scientific Conference.

החוקרים התבססו על שאלונים לקביעת היסטוריית חיסונים, וכל החיסונים שהומלצו על ידי הרשויות בגרמניה נלקחו בחשבון במסגרת המחקר. החוקרים בחנו התפתחות אקזמה אטופית וכל תסמין אחר של מחלה אלרגית.

בשלושת המדגמים, ככל ששיעור החיסונים היה נמוך יותר, כך שיעורי ההימצאות של מחלות אלרגיות היה גבוה יותר. מניתוח הנתונים עלה כי אקזמה אטופית הייתה נפוצה יותר בילדים שלא חוסנו, בהשוואה לילדים מחוסנים (27% לעומת 22%). בדומה, תסמיני מחלות אלרגיות אחרות היו נפוצים יותר בילדים שלא חוסנו, בהשוואה לילדים מחוסנים (39% לעומת 33%).

גם במדגם ילדים בסיכון גבוה למחלה אטופית בשל היסטוריה משפחתית ורמות גבוהות של נוגדנים בדם טבורי, חיסון לווה בירידה של 26% בסיכון לתסמינים אלרגיים וירידה של 34% בסיכון לאקזמה לאחר שנלקחו בחשבון משתנים שונים, כולל חתולים, עישון במהלך הריון והיסטוריה של שיפוצים בבית. לאחר ניתוח נתונים שהוגבל לנוכחות מחלות אלרגיות וטיטר נוגדנים זיהו החוקרים ירידה משמעותית של 31% באקזמה ותסמיני אלרגיה בילדים מחוסנים.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום