נגס בכנאפה, בלע חוט תיל

(0)
לדרג

צעיר לקח ביס מהממתק, ובלע גוף זר מאוד לא אופייני. חוט התיל נתקע בוושט והיווה סכנה לחייו של הצעיר שנותח בהצלחה בבי"ח הלל יפה

מאת: מערכת zap doctors

ביס מסוכן. צעיר בן עשרים מבאר שבע נאלץ לעבור ניתוח דחוף במרכז הרפואי הלל יפה לאחר שבלע חתיכה של חוט תיל בעת שנגס מעוגת כנאפה.

הצעיר, בין 20, בסך הכול רצה לסיים את יום העבודה בביס אחד מתוק מעוגת הכנאפה שרכש לו ולבני משפחתו בבית מאפה סמוך למקום עבודתו. לצערו, זה נגמר בחדר מיון ובניתוח בהול להוצאת גוף זר שהיה תקוע מגרונו.

"התחלתי לאכול את הכנאפה", הוא מספר, "ולאחר מספר נגיסות הרגשתי מחנק בגרון, קושי לנשום, לבלוע ואף להזיז הראש". הצעיר פנה בתחילה למרפאת קופת החולים המקומית, שם נשלחה בבהילות למרכז הרפואי הלל יפה. עם הגיעו לחדר המיון ולאחר שבוצע צילום רנטגן, התברר כי גוף זר מאוד לא שגרתי - חוט תיל מסובב - התקוע בוושט, הוא המקור להרגשת החנק ומהווה סכנה לחייו.

הצעיר הועבר לחדר ניתוח לביצוע ניתוח דחוף, שבו ד"ר גלית אביאור, רופאה בכירה ביחידה לאף אוזן וגרון של "הלל יפה", עשתה שימוש במכשיר אופטי (איסופוגוסקופ קשיח) לשלם שליפת הגוף הזר, דבר שגם מנע צורך בביצוע של ניתוח מורכב יותר. בהמשך, אושפז הצעיר להשגחה כמקובל ושוחרר לביתו לאחר יממה.

פרופ' משנה יצחק ברוורמן, מנהל היחידה לאף אוזן גרון ולכירורגיה ראש צוואר ב"הלל יפה": "אף שבמקרה זה מדובר באירוע מאוד לא שגרתי, הרי שרצוי תמיד לשים לב למאכלים העלולים לגרום לחנק, דוגמת סוכריות, מסטיקים עגולים, אגוזים וכדומה, במיוחד בקרב קשישים ופעוטות".

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום