אפליקציה בעברית לניהול סוכרת

(0)
לדרג

SuCare אפליקציה ראשונה לניהול סוכרת, פותחה ע"י חברת התרופות סאנופי, על בסיס מודל "חכמת ההמונים", בשיתוף קהילת חולי הסוכרת בישראל והאגודה הישראלית לסוכרת

מאת: מערכת zap dcoctors

מחלת הסוכרת, אשר זכתה לכינוי "המגיפה של המאה ה- 21", נמצאת במגמת עלייה חדה בישראל ורחבי בעולם. מידת ההיענות של הסוכרתי לטיפול, שיתוף הפעולה מצדו וגילוי מוטיבציה לנהל את מחלתו, הם תנאי הכרחי ומכריע להצלחת הטיפול ולמניעת סיבוכים רפואיים בטווח המידי כמו גם בטווח הארוך.

מתוך ההכרה בצורך ובחשיבות של תיעוד מדדי הסוכרת, ולאור העובדה כי האפליקציות הקיימות בתחום הסוכרת אינן בעברית, יזמה חברת "סאנופי ישראל", המשווקת מגוון טיפולים תרופתיים לשלבים שונים של סוכרת, בשיתוף האגודה הישראלית לסוכרת, פיתוח של האפליקציה הראשונה בעברית לטלפון נייד חכם. מטרת האפליקציה, שפותחה על ידי שימוש בחוכמת המונים, היא לעזור למטופל הסוכרתי בניהול הסוכרת, תוך שיפור איכות החיים שלו. האפליקציה מתאימה לכל סוגי הסוכרת (מסוג 1 ו-2).

היישומים של אפליקציית SuCare עבור המטופלים יאפשרו:

קביעת תזכורות למדידת סוכר ולנטילת תרופות
הזנה ותיעוד של ערכי סוכר שנמדדו לאחר צום, לפני ארוחה ולאחריה
תיעוד מינונים ותדירות של נטילת טיפול תרופתי
צילום ארוחות ותיעוד מרכיבים תזונתיים
תיעוד פעילות גופנית
קביעת תזכורות לביצוע בדיקות תקופתיות לאיתור מוקדם של סיבוכי סוכרת (בדיקות עיניים, תפקודי כליות וכיו"ב)
פילוח נתוני המעקב האישיים שהוזנו והצגה ויזואלית בגרפים המשקפים מגמות
יצירת דו"ח מעקב אחר רמות הסוכר בדם לרופא, כדי לאפשר לו הבנה רחבה ומעמיקה יותר של יעילות הטיפול ומידת ההיענות הטיפולית
קבלת טיפים של מידע חיוני לסוכרתי

ד"ר חוליו וינשטיין, מנהל היחידה לסוכרת בבית החולים "וולפסון" בחולון, לשעבר נשיא האגודה לסוכרת: "ניהול הסוכרת היא משימה תובענית הדורשת התמדה והקפדה על תיעוד מסודר. האחראי המרכזי והחשוב ביותר להצלחת איזון הסוכרת והניצחון על המחלה, לצד הרופא והצוות המטפל, הינו החולה עצמו. האפליקציה החדשה, SuCare, מהווה כלי נגיש ונח, שנמצא עם הסוכרתי כל הזמן, ועשוי לסייע לו במאבק היומיומי בניהול הסוכרת."

אילנה בר, מתמודדת עם סוכרת מסוג 2, השתתפה בפיילוט לבחינת חווית המשתמש באפליקציית SuCare: "השתמשתי באפליקציה במשך 3 שבועות, עבורי היא מאוד שימושית ויעילה. התזכורות היומיות שהיא שולחת עוזרות לי להישאר בפוקוס ובשליטה על כל המדדים החשובים לתיעוד, בפרט רמת סוכר לאחר צום ולאחר ארוחה. במקום לתעד ידנית במחברת אני מזינה את תוצאות המדידות ישירות לאפליקציה, וכך גם יכולה לראות בקלות ובבירור את המגמה של רמות הסוכר לאורך זמן".

האפליקציה ניתנת להורדה בחינם מ-APP STORE ומ-Google Play בטלפון הנייד החכם

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום