בת חודש וחצי בלעה צינורית

(0)
לדרג

.רופאי רמב"ם שלפו צינורית באורך 6 ס"מ מקיבתה של התינוקת, הסובלת מבעיה מולדת של היצרויות בדרכי הנשימה. הצינורית שימשה לטיפול רפואי וגלשה פנימה

מאת: מערכת zap doctors

תינוקת בת חודש וחצי הגיעה בסוף השבוע לקריה הרפואית רמב"ם, אחרי שבמהלך טיפול רפואי שבוצע בה באחת מהמרפאות בצפון, גלשה לקיבתה צינורית המשמשת להרחבת דרכי הנשימה.

הפעוטה נולדה עם היצרויות בדרכי הנשימה, פגם מולד נדיר יחסית, המונע ממנה לנשום כהלכה דרך נחיריה. במרפאה שבה טופלה, עשה הצוות הרפואי שימוש בצינורית דקיקה, כדי להרחיב את נחיריה ולסייע לה לנשום בצורה טובה יותר, אך במהלך הטיפול בצינורית, היא גלשה ממסלולה המיועד והגיעה אל קיבתה של התינוקת.

בשל גודל הצינורית - 6 ס"מ אורכה וכ-3 מ"מ קוטרה, לא תיתכן האפשרות שהיא תצא מקיבתה הזעירה של התינוקת באופן טבעי. מנגד היה חשש שהיא תגרום לחסימה בקיבת התינוקת והוחלט להעבירה למיון בית החולים רות רפפורט לילדים שברמב"ם, להמשך טיפול.

שליפת עצמים מקיבתם של ילדים היא הליך רפואי שגרתי, אם כי לעתים מורכב. לדבריו של פרופ' רון שאול, מנהל יחידת גסטרו ילדים ברמב"ם, הפעם היה מדובר בהליך מורכב עוד יותר: "גיל חודש וחצי הוא לא גיל של שאיפת עצמים זרים או בליעתם שכן בגיל כזה הפעוטות עדיין לא זוחלים ואינם מגיעים בכוחות עצמם לעצמים שניתנים לבליעה", מסביר פרופ' שאול, "זו הסיבה שאנחנו לא מרבים לבצע פרוצדורות רפואיות של שליפת עצמים מילדים כה קטנים, פעולה עדינה ומורכבת בהתחשב בגילה הצעיר של המטופלת".

תחת טשטוש, הוציא הצוות הרפואי את הצינורית בתהליך הנקרא גסטרוסקופיה, והוא כולל את שליפת הצינורית באמצעות סיב אופטי מונחה מצלמה זעירה. ההליך הסתיים בהצלחה, ולאחר שנותרה להשגחה בבית החולים למשך הלילה, שוחררה הפעוטה הבוקר לביתה.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום