טיפולי שיניים בלייזר

(0)
לדרג

לא ישנים בלילה מהמחשבה על המקדחה של רופא השיניים? חדשות טובות: כיום ניתן לבצע כ-90% מטיפולי השיניים באמצעות קרן לייזר. טיפול קצר משמעותית וכמעט ללא כאב

רופא שיניים
072-2222272

מגוון עצום של אמצעים טכנולוגיים עומד לרשותנו כיום, הן בתחום הרפואי והן בתחום רפואי האסתטי. בין היתר, ניתן לבצע את רוב טיפולי שיניים באמצעות קרן לייזר.

כן, קראתם היטב, כיום ניתן לבצע כ-90% מטיפולי השיניים באמצעות לייזר: החל בניקוי אבנית מהשן, עבור בסילוק עששת (ניקוי חורים בשיניים), טיפולי שורש מורכבים - וכלה בטיפולים אסתטיים.

כיצד מתבצע ניקוי שיניים באמצעות לייזר? מהם יתרונותיו?

ניקוי שיניים באמצעות לייזר נועד לניקוי האבנית הנמצאת מתחת לחניכיים. יש לכך יתרונות גדולים: מבחינה טכנית, ניקוי זה מתבצע באופן פחות אגרסיבי ופחות כואב מניקוי באמצעות מיכשור סטנדרטי או ידני. אחת התכונות הרפואיות הבסיסיות של קרן הלייזר היא חיטוי. כאשר אנו עוסקים בטיפול רפואי בכלל וטיפול שיניים, שורשי שיניים וחניכיים בפרט, החשיבות העליונה היא לייצר אזור סטרילי נטול חיידקים. הלייזר מאפשר זאת ללא כל פעולה טכנית נוספת - ומחטא כל אזור בו הקרן פוגעת.

כיצד מתבצע טיפול שורש באמצעות לייזר ומהם יתרונותיו?

למעשה, טיפול השורש המוכר לנו מזה שנים, הוא עבודה מכנית של שפשוף, שיוף ושחיקה של קירות תעלת השורש בשן, המתבצע על מנת לסלק את החיידקים ואת הרקמה הלא בריאה הנמצאת במקום המטופל. לעומת הטיפול הוותיק, טיפול שורש באמצעות לייזר מתבצע בשיטה שונה לגמרי. למעשה זהו מעבר מפעולה חד ממדית לפעולה תלת ממדית. הרופא המטפל מבצע פעולה תלת-ממדית באמצעות גל פוטו אקוסטי שקרן הלייזר מייצרת, בתוך נוזל ייחודי המוזרק לתוך תעלות השורש.

יתרונותיו של טיפול זה ברורים: לא צריך לשפשף או לשייף את חומר השן, פעולה שבאופן מידי מחלישה אותה. כמו כן, זמן הטיפול מתקצר משמעותית יחסית לטיפול שורש רגיל. ובנוסף, החיטוי הנובע מעצם השימוש בקרן הלייזר הוא חיטוי יסודי, הנמצא מקיף יותר מכל חומר פעיל ומחטא אחר הנמצא בשימוש כיום.

האם הלייזר יעיל גם בנושא טיפולי חניכיים?

מחלות חניכיים נגרמות משתי סיבות: זיהומים חיידקיים או מטען גנטי או שילוב ביניהם. גם בתחום זה סילוק החיידקים הוא הבסיס לטיפול וריפוי. כבר אמרנו שקרן לייזר עושה את זה ביעילות שאין כמותה.

בעזרת טיפול משולב לייזר ניתן למנוע ניתוחי חניכיים. ההליך פשוט משמעותית, קצר משמעותית וקיים סיכוי טוב לסגור את הכיס הנוצר במהלך מחלת חניכיים ומהווה אזור הצטברות של שאריות מזון וחיידקים ובמקרים מסוימים, אף להצמחה של עצם חדשה. רופא מטפל מסלק רקמה חולה מתוך הכיס, גורם לקריש דם ומשתמש מחומרים השומרים את קריש הדם במקומו כדי שתאי גזע מהדם יזהו את מקומם ויתפתחו לתאים בוגרים בהתאם לאזור בו הם נמצאים.

מכאן: ברגע שקריש הדם מוצב במקומו למשך מספיק זמן, פעולה זו עשויה לגרום לצמיחה מחודשת של העצם ושל החניכיים.

כיצד טיפולי הלייזר מסייעים לנו ברמה האסתטית בתחום רפואת השיניים?

כיום ניתן לבצע הלבנת שיניים בשילוב קרן לייזר. יתרונו של תהליך זה הוא בעיקר בעצם מהירותו: תוך שעה, ניתן לבצע את הבהרת השיניים על שתי הלסתות, ללא שום כאב, בפעולה המביאה לתוצאות טובות מאוד. כמו כן, קרן הלייזר יעילה גם להסרת כתמי פיגמנטציה באזור החניכיים.

ד"ר אמיל ליטבק הוא רופא שיניים העוסק במתן טיפולי שיניים באמצעות לייזר

בואו לדבר על זה בפורום רפואת שיניים בלייזר.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום