הגבלות להורים שפגעו בילדיהם

(0)
לדרג

חוק חדש המצמצם זכויות של הורים, אך לא את חובותיהם כלפי הילדים, אושר בקריאה ראשונה. היוזמה: בעקבות מקרה של אב שאנס את בתו, ומנע ממנה טיפול נפשי ורפואי

מאת: מערכת zap doctors

לפני פיזור. מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הסכמה בשם קטין שההורה שלו הואשם בעבירות מין ואלימות נגד ילדיו. הצעת חוק הצעת חוק זכויות החולה (הסכמה בשם קטין שהורהו הואשם בעבירות מין ויכאלימות נגד ילדיו), התשע"ה-2014 של ח"כ יפעת קריב (יש עתיד), נועדה להגן על קטין כנגד הורה שהואשם בעבירות מין ואלימות.

החוק דורש ממטפל הבא לטפל בקטין לקבל הסכמה הורית לטיפול גם במקרה בו נגד אחד ההורים הוגש כתב אישום בעבירת מין או אלימות כלפי ילדו הקטין. בכך לכאורה מאפשר החוק מצב בו ההורה הפוגע עלול למנוע טיפול חיוני בילדו הקטין שנדרש לו בעקבות פגיעה שהוא עצמו פגע בו.

הצעת החוק מציעה לתקן עיוות זה ולקבוע שלא תידרש הסכמתו של הורה שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירת מין או אלימות בילדו הקטין לטיפול רפואי לרבות אבחון, בדיקה וטיפול פסיכיאטרי ובנוסף לא יינתן לאותו הורה מידע הנוגע לטיפול, אלא אם זוכה ההורה מהאישום. עוד מוצע לאפשר להורה הפוגע לערער בבית המשפט על החלטה זו, אך מבלי שהערעור יעכב את הטיפול הנדרש.

הצעת החוק נולדה בעקבות פניות ציבור על אב שהתעלל מינית בבתו, נשפט, הורשע ונדון ל-8 שנות מאסר. הילדה הייתה במצב נפשי קשה ומתוקף החוק כל פעולה שהילדה רצתה לעשות - טיפול פסיכיאטרי, אישפוז וכו' חייבה את אישור האב, שסירב לכך. הצעת החוק מונעת את הצורך באישור מהאב בנוגע להחלטות רפואית וקבלת מידע על הילדה, אך שומרת על החובות שלו כלפיה (תשלום מזונות וכו').

ח"כ יפעת קריב: "כאימא אני מודעות לחובה לדאוג לרווחתם ולבריאותם של ילדנו. המצב שבו בתוך התא המשפחתי שעל פניו אמור להיות המוגן ביותר, נרמסות הזכויות אשר מגינות על ילדנו מאלימות, הטרדה מינית ועוד תופעות פוגעניות, הוא אבסורדי. הצעת החוק מתקנת את העיוות הנורא, אב שאנס את בתו, לא יוכל למנוע ממנה טיפול רפואי. מחובתנו לשמור על זכויות ילדנו ולהעניק להם הגנה טובה".

בואו לדבר על זה בפורום נפגעי/ות תקיפה מינית - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום