מוכנים לשלם יותר על הצלת חיים

(0)
לדרג

יותר ממחצית מהישראלים מוכנים לשלם על ביטוח רפואי כדי להבטיח תרופות חיוניות וביטוח רפואי גם למי שידם אינה משגת; כך עולה מסקר של האגודה למלחמה בסרטן

מאת: מערכת zap doctors

רוב בציבור (51.7%) מהציבור מוכן לשלם תוספת חודשית של כ-47 שקלים לביטוח המשלים, על מנת שיכלול תרופות מצילות חיים, שאינן כלולות בסל הבריאות הממלכתי. כך עולה מסקר חדש של האגודה למלחמה בסרטן על עמדות הציבור בנושא 'בריאות לכל', שבוצע בקרב 500 בני אדם, המהווים מדגם מייצג לתושבי ישראל. מטרת הסקר היא לבדוק מוכנות של ישראלים לשלם יותר על ביטוח בריאות על מנת להבטיח שירות רפואי ותרופות שאינן בסל במידת הצורך, להם ולאחרים.

בני 55 ומעלה אף מוכנים להוסיף מדי חודש סכום גבוה יותר מצעירים, בממוצע תוספת של 63 שקלים לחודש, בהשוואה לתוספת של 41 שקלים לחודש בני 55 ומטה. כמו כן, מעל למחצית מהנשאלים (56.3%) העידו על נכונות עקרונית לתשלום תוספת חודשית של כ-40 שקלים בממוצע לביטוח המשלים, כדי לאפשר גם לאנשים מאוכלוסייה מעוטת יכולת, שאינם יכולים להרשות לעצמם לממן ביטוח משלים, להיות מבוטחים.

באופן כללי, גובה הסכום הממוצע אותו יהיו מוכנים להוסיף בחודש עולה עם הגיל, ויורד עם העלייה ברמת ההכנסה, בעלי הכנסה מתחת לממוצע מוכנים לתוספת חודשית של 45 שקלים, בהשוואה לבעלי הכנסה מעל הממוצע המוכנים לתוספת חודשית של 34 שקלים. כ-60% מהציבור מעידים, כי יהיו מוכנים לשלם תוספת של 1% למס הבריאות כדי לבטל השתתפות - עצמית ברכישת תרופות, ובכך לאפשר גם לחולים מעוטי יכולת ליטול את התרופות להן הם זקוקים. תושבי הפריפריה (צפון ודרום) הביעו נכונות גדולה יותר לשלם תוספת למס בריאות, 72% מהנשאלים בדרום ו-67% בצפון, בהשוואה לכ-50% בשרון.

מיליארד בני אדם ללא טיפול רפואי

על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, מדי שנה כמיליארד בני אדם בעולם אינם יכולים לשלם עבור תרופות להן הם נזקקים, או שאין להם גישה לטיפול רפואי חיוני אחר, מבלי שייקלעו למחסור ולמצוקה קיומית.כשמדובר בחולי סרטן בישראל למשל, עלות התרופות הביולוגיות היא של אלפי שקלים בחודש. גם חולים מהמעמד הבינוני הגבוה, אינם מסוגלים לעמוד בנטל כזה. כך שהם נכנסים למצוקה ותסכול נורא, כאשר קיימת תרופה או פרוצדורה, שעשויה להפוך את המחלה הקטלנית למעין מחלה כרונית, או למנוע הישנות מחלה ב-50%. כמו למשל, בקרב חולות בסרטן השד עם ביטוי יתר לחלבון מסוים.

כשתרופה שמאפשרת זאת אינה כלולה בסל, החולה ומשפחתו, נאלצים להיחשף במצוקתם, לבקש עזרה, למכור לעתים את ביתם וכדומה. חשוב להדגיש, כי במועצה הלאומית לאונקולוגיה, בשיתוף האיגוד האונקולוגי, נעשית עבודת הכנה מעמיקה ומאומצת, כדי להצביע על התרופות, שיש הצדקה מדעית להכניסן לסל.

לפני שנתיים, בתאריך 12.12.2012, במסגרת האמנה לקידום המאבק במחלות שאינן מדבקות (( NCD'S ובכללן מחלת הסרטן, תמך האו"ם בקידום נושא הענקת כיסוי בריאותי לכל אדם באשר הוא. בעקבות זאת, הוחלט כי מידי שנה, החל משנת 2014, יציינו בעולם כולו את היעד- 'בריאות לכל', ויפעלו לקידום מחויבות המנהיגים למימוש תוכנית זו. אגודה למלחמה בסרטן מצטרפת ליוזמה חשובה זו.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום