"השר הפלסטיני מת מהתקף לב"

(0)
לדרג

לפי משרד הבריאות, מתוצאות נתיחת גופת זיאד אבו עין, שנהרג לפי הפלסטינים במהלך עימות עם חיילי צה"ל, הוא מת כתוצאה ממצב לבו הרעוע ורגישות למצבי דחק

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות מפרסם היום (ה') את תוצאות הנתיחה לאחר המוות, של השר הפלסטי זיאד אבו עין, שנפגע לפי התקשורת הפלסטינית, מרימון גז והוכה בקת של רובה במהלך הפגנה נגד המאחז עדי עד. בנתיחה, שהתבצעה בהשתתפות מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל ופתולוגים פלסטינים וירדנים, נמצא כי מצב הלב הרעוע של המנוח גרם לו להיות רגיש יותר למצבי דחק.

הנתיחה התבצעה במכון הפתולוגי באבו דיס. "מותו של המנוח נגרם מחסימה של עורק כלילי (אחד מהעורקים שמספקים דם לשריר הלב), בעקבות דימום מתחת לרובד טרשתי (אתרוסקלרוטי). השינוי ברובד (דימום) יכול להיגרם מדחק (עקה נפשית)", נמסר. כמו כן נכתב כי נמצאו סימני שפכי דם (דימומים) קלים בשרירים וסימני לחץ מקומי בצוואר.

המנוח סבל ממחלת לב ונמצאו בכלי הדם שבליבו רבדים טרשתיים החוסמים יותר מ 80% מכלי הדם, וכן נמצאו צלקות ישנות המלמדות כי המנוח סבל מאוטמים בלב בעבר.

כמו כן מצוין בהודעת משרד הבריאות כי יש להמתין לדו"ח הטיפול הרפואי, כדי לקבוע מסקנות נחרצות יותר בעניין זה. מדובר בממצאים ראשוניים המחייבים אימות לאחר קבלת מסקנות החקירה וממצאי המעבדה.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום